همشهری آنلاین: اسماعیل کوثری کاندیدای پیروز جبهه متحد اصولگرایان در تهران گفت: جبهه متحد اصولگرایان چند بخش می‌شود؛ یک بخش فراکسیون جمعیت ایثارگران را تشکیل می‌دهند، تعدادی از نمایندگان با هم رهپویان انقلاب اسلامی هستند و تعدادی هم فراکسیون موتلفه را تشکیل می‌دهند.

اسماعیل کوثری در گفتگو با همشهری آنلاین درباره فراکسیون‌های سیاسی که در مجلس نهم شکل خواهند گرفت، گفت: گروه‌های مختلف اصولگرایی از نظر اصل و اساس با یکدیگر یکسان هستند و مشخصاً اکثریت قریب به اتفاق مجلس نهم با حضور اصولگرایان شکل می‌گیرد بنابراین اصل و اساس چینش فراکسیون‌ها باید بر اساس فراکسیون اصولگرایان واحد باشد.

وی در عین حال گفت: اختلاف سلیقه‌ها بین گروه‌های مختلف اصولگرایی احتمال ایجاد فراکسیون‌های فرعی را زیاد می‌کند. فراکسیون پایداری که در مجلس هشتم عنوان فراکسیون انقلاب اسلامی را داشت در مجلس نهم شکل می‌گیرد. جبهه متحد اصولگرایان هم چند بخش می‌شود. یک بخش فراکسیون جمعیت ایثارگران را تشکیل می‌دهند، تعدادی از نمایندگان با هم رهپویان انقلاب اسلامی هستند و موتلفه هم می‌تواند یک فراکسیون داشته باشد.

کوثری در پاسخ به اینکه "یعنی فراکسیونی با عنوان جبهه متحد اصولگرایان تشکیل نمی‌شود؟" گفت: چند گروه اصولگرایی برای انتخابات با هم جمع شدند و الآن هم جدا جدا در مجلس فراکسیون تشکیل می‌دهند.

عضو جبهه متحد اصولگرایان درباره آنچه تحت عنوان فراکسیون اصولگرایان واحد نام برد نیز به همشهری آنلاین گفت: در این فراکسیون کلیه اصولگرایان کنار هم هستند و هیئت رئیسه‌ای برای آن تعیین می‌شود. البته بعید است این فراکسیون خارج از آنچه که با عنوان فراکسیون اصولگرایان در مجلس هشتم اتفاق افتاد بخواهد اتفاقی را پدید آورد.  

کوثری درباره دیگر فراکسیون‌های سیاسی در مجلس نهم گفت: تعدادی از نمایندگان هم فراکسیون اقلیت را دنبال می‌کنند.

کد خبر 169305
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز