جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: پس از پذیرش واقعیت گرانی توسط دولت و اختصاص 24 میلیارددلار منابع ارزی برای واردات، مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت از هفته پیش طرح جدیدی را مبنی بر کاهش قیمت کالاهای اساسی از اواخر این ماه در پیش گرفتند که ظاهرا قرار است این طرح از این هفته و از شیر و لبنیات آغاز شود.

به گزارش همشهری پس از یک ماه سردرگمی تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان شیر،  وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون وی در یک موضعگیری مشترک از بازگشت قیمت شیر و لبنیات خبر دادند. البته محمدعلی ضیغمی،معاون وزیر از این نیز فراتر رفته و از کاهش قیمت گوشت تا یک ماه آینده نیز خبر داد. به گفته غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت طبق توافقات صورت گرفته قرار است قیمت شیر از امروز به نرخ‌های اسفندماه کاهش پیدا کند.

وی افزود: در این راستا مقرر شده نهاده‌های مورد نیاز بخش تولید با نرخ سال گذشته به دامداران عرضه شود‌. معاون وزیر هم افزود: این وزارتخانه در ارتباط با تامین نهاده‌های لازم برای دامداران با قیمت سال گذشته اقدامات لازم را صورت داده و در روزهای آینده شاهد بازگشت قیمت شیرخام به نرخ هر کیلوگرم 630 تومان با 3.2درصد چربی خواهیم بود. در همین ارتباط رئیس اتحادیه تعاونی‌های لبنی با اشاره به جلسات کارگروه تنظیم بازار، به خبرنگار ما گفت: این کاهش قیمت منوط به کاهش قیمت عرضه شیر از سوی دامداران به کارخانجات لبنی است.

محمدرضا اسماعیلی ادامه داد: این کارخانجات آمادگی دارند با صرف‌نظر از 5 درصد سود قانونی، محصولات لبنی را با 12 درصد سود به دست مصرف‌کننده برسانند. با وجود این اظهارات و وعده‌های داده شده در ارتباط با کاهش قیمت‌ها تا پایان اردیبهشت ماه، اخباری مبنی بر افزایش مجدد قیمت برخی مواد خوراکی منتشر شده است.

افزایش 20 درصدی قیمت بستنی

رئیس اتحادیه صنف بستنی، آبمیوه و کافی‌شاپ روز گذشته به ایسنا گفت: ما پیشنهادمان را به مجمع امور صنفی برای 20 درصد افزایش قیمت بستنی ارائه داده‌ایم که روز دوازدهم اردیبهشت ماه مصوب شده و به احتمال زیاد از روز شانزدهم یا هفدهم اردیبهشت ماه این افزایش قیمت اعمال می‌شود.

کد خبر 168983
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز