گروه شهری: مراسم تجلیل از 5هزار کارگر میادین میوه و تره بار شهر تهران همزمان با روز جهانی کارگر از سوی شهرداری برگزار شد و مسئولان ارشد شهرداری رو‌درروی کارگران به بیان برنامه‌های خود برای کارگران و خسته نباشید به آنها پرداختند.

این مراسم شامگاه دوشنبه در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد و محمد باقر قالیباف در سخنانی با تبریک روز جهانی کارگر، خطاب به کارگران میادین میوه و تره بار گفت: امروز اگر توفیق خدمت و فعالیت را داریم، به پاس خون‌های شهدا و انقلاب اسلامی است و اگر مجاهدت‌های شهدا نبود، فرصت خدمتگزاری امروز ما و شما در شهر فراهم نمی‌شد. وی با اشاره به برخی حقوق متقابل کارگران و کارفرمایان در میادین میوه و تره بار گفت:

وظیفه‌ای که ما به‌عنوان کارفرما و خدمتگزاران در قبال کارگران داریم این است که حقی از کارگران در حوزه زمان کار، میزان پرداخت، بیمه و نیز کارهای رفاهی، بهداشت و سلامت ضایع نشود.

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت فعالیت شهرداری در حوزه آموزش کارگران تصریح کرد: باید در ابعاد وسیع به موضوع آموزش کارگران پرداخته و فرصت‌های آموزشی در ابعاد مختلف برایشان فراهم شود. وی در ادامه با اشاره به حضور قریب به نیم میلیون نفر از شهروندان به‌طور روزانه در میادین میوه و تره بار گفت: با تمام سختی‌ها و انتظار بحق و ناحق از کارگران، لازم است آنها با خوشرویی، صداقت و خلوص به خدمت به مردم پرداخته و کار را خارج از انصاف انجام ندهند.

در این مراسم، حسین صفایی، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز در سخنانی با ارائه گزارش کوتاهی از اقدامات انجام شده در حوزه کارگری این سازمان گفت: سامانه الکترونیکی برای همه کارگران شاغل در میادین میوه و تره بار برای ساماندهی آنها و صیانت از حقوق کاری آنها تعریف شده که تاکنون 3 هزار و 200 کارگر در آن ثبت نام کرده‌اند.

کد خبر 168658
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز