همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی از ارسال گزارش ۱۳ محوری تخلفات یارانه‌ای دولت به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

فارس نوشت: حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت گزارشی که قرار بود از تخلفات دولت در هدفمندی یارانه‌ها تهیه شود، ‌اظهار داشت:‌ آن گزارش هم اکنون در دست هیئت رئیسه است و طبعا باید بعد از تعطیلات در مجلس قرائت شود.

وی افزود: این گزارش در کمیسیون تصویب شده و کارش تمام شده است.

مصباحی‌مقدم با بیان اینکه ذکر جزئیات این گزارش قبل از تصویب مجلس به مصلحت نیست، ‌گفت: این گزارش 13 محور دارد که یکی از این محورها تخلف دولت در مورد پرداخت یارانه تولید است؛ دولت باید 30 درصد در سال 89 و 20 درصد در سال 90 برای بخش تولید پرداخت می‌کرد که این یارانه پرداخت نشده است.

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس اظهار داشت: یکی دیگر از محورهای این گزارش برداشت از منابع بانک مرکزی برای واریز یارانه‌های نقدی است که به صورت استقراض از بانک مرکزی گرفته شد؛ دولت 9 هزار میلیارد از بانک مرکزی استقراض کرده و 3 هزار میلیارد هم از فروش نفت هم برداشت شده که این تخلف از اجرای قانون است و اثر تورمی سنگینی دارد.

 

کد خبر 168540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز