همشهری‌آنلاین: یک عضو جبهه متحد اصولگرایان با تورم‌زا خواندن سیاست‌های دولت در زمینه افزایش یارانه‌های نقدی گفت: چنانچه اصرار دولت برای افزایش یارانه‌های نقدی عملیاتی شود شاهد افزایش تورم خواهیم بود.

حسین نجابت در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: دولت اصرار زیادی برای افزایش قیمت یارانه نقدی دارد که مجلس چندان با این موضوع موافق نیست چون افزایش یارانه نقدی باعث افزایش نقدینگی می‌شود و قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد.

عضو جبهه متحد اصولگرایان خاطرنشان کرد: افزایش یارانه نقدی یک مسکن کوتاه مدت است و اثرش این می‌شود که قیمت‌ها با تورم افزایش و قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اینکه به دنبال افزایش میزان یارانه‌ها، شاهد افزاش نرخ تورم باشیم به نفع هیچ کس نیست. غیر از این، اگر بخواهیم یارانه‌های نقدی را افزایش دهیم باید مشخص کنیم که قرار است این وجوه از کجا تامین شود.

به گفته نجابت، قانون تصریح کرده است که یارانه‌های نقدی باید از محل افزایش حامل‌های انرژی و صرفه‌جویی‌ها پرداخت شود اما در سال گذشته میزان پرداخت یارانه‌ای دولت بالغ بر 42 هزار میلیارد تومان بوده است، این در حالی است که کل درآمد دولت از صرفه‌جویی و عدم واردات برخی از کالاها مبلغ 27 هزار میلیارد تومان شده است.

کد خبر 168358
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز