یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

گروه سیاسی: تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس نهم که از روز پنجشنبه گذشته شروع شده است و تا پنجشنبه این هفته ادامه دارد، دیروز به اوج خود رسید.

صندوق رای

این تبلیغات که از سخنرانی‌های میدانی و همایش‌ها آغاز شده بود دیروز به تکثیر تراکت‌ها و بنرها و پیامک‌های تبلیغاتی رسید.
در دور دوم انتخابات مجلس که جمعه آینده برگزار می‌شود 130نامزد در18 استان کشور برای 65 کرسی مجلس رقابت می‌کنند. به لحاظ گرایش سیاسی رقابت اصلی بین جبهه متحد اصولگرایان به عنوان فهرست اصلی اصولگرایان با جبهه پایداری و‌ فهرست‌های دیگری است که اشتراکات زیاد با 2فهرست جبهه متحد و جبهه پایداری منتشر شده‌ دارند که مهم‌ترین آنها فهرست جبهه ایستادگی است.

در بین 50 نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در تهران، فهرست جبهه متحد و پایداری هر کدام 21 نامزد اختصاصی دارند و 4 نامزد بین آنها مشترک است. صدای ملت متشکل از منتقدین دولت و اصلاح‌طلبان نیز 4 نامزد در این فهرست 50 نفره دارد. در شهرستان‌ها نیز آنچنان که هویداست از بین 80 نامزدی که در استان‌هایی به غیراز تهران رقابت می‌کنند، 16 نامزد اختصاصی جبهه متحد، 5نامزد اختصاصی جبهه پایداری و15 نامزد مشترک بین 2جبهه هستند. جبهه ایستادگی نزدیک به محسن رضایی نیز 11نامزد اختصاصی در شهرستان‌ها دارد. 31نامزد با نام مستقل وارد انتخابات شده‌اند و 2نامزد اصلاح طلب هم در این فهرست 80نفره دیده می‌شود.

دیروز در تهران علاوه بر همایش‌هایی که وعده آن داده شده بود، بیانیه‌ها هم بخشی از تبلیغات جبهه‌های رقیب شدند. جبهه متحد اصولگرایان که در روزهای گذشته از رویکرد تخریبی دیگر کاندیداها انتقاد کرده بود، دیروز هم بیانیه‌ای درباره گرانی‌های لجام‌گسیخته صادر کرد و به این ترتیب تخصص اقتصادی برخی اعضای این جبهه (احمد توکلی، الیاس نادران و غلامرضا مصباحی مقدم) را به کار گرفت.

در این بیانیه آمده است: پیش از این اقتصاددانان خیرخواه، مکررا درباره پیامدهای تورم‌زای افراط در بودجه‌های انبساطی و اجرای هدفمندی یارانه‌ها با سرعت و شیب‌تند هشدار داده بودند اما به این هشدارها توجه نشد. اکنون که گرانی همه‌جانبه قیمت‌ها، فشار شدیدی بر اقشار نیازمند وارد کرده است، از دولتمردان قویا انتظار می‌رود اولا با همت بیشتری از روش‌های عملی و علمی مقابله با تورم استفاده کنند، مهار تورم را جدی‌تر بدانند و ثانیا در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها ضمن رعایت دقیق قانون، سرعت و شیب اجرا را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که فشار تورمی بیشتری بر ملت بزرگوار ایران وارد نشود. در پایان این بیانیه آمده است:

جبهه متحد اصولگرایان، همه مسئولان کشور اعم از قوای مجریه، مقننه و قضاییه را برای حل فوری مشکل تورم به همدلی و جدیت هرچه تمام‌تر فرا می‌خواند و از آنها می‌خواهد برای حل ریشه‌ای مسئله تورم اقداماتی اساسی به عمل آورند تا فشار معیشتی و گرانی بیرحمانه، بیش از این خاطر ملت شریف ایران را نیازارد.

جبهه پایداری نیز همچنان صحبت‌هایی درباره هیات رئیسه آینده مجلس می‌کند. دیروز 2 عضو این جبهه در گفت‌وگوهایی اعلام کردند که مرتضی آقاتهرانی تمایلی برای ورود به عرصه رقابت ریاست مجلس نهم ندارد.طی امروز و فردا نیز مناظره‌هایی بین نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات برگزار می‌شود.

انتخابات

کد خبر 168331
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز