دوتیم منچستری که از شروع فصل لیگ برتر مدعی بودند، امشب رویارویی سرنوشت‌سازی‌ دارند که تکلیف قهرمانی را مشخص می‌کند.

فوتبال

با گذشت 35 هفته و در فاصله تنها 3 هفته تا پایان فصل، منچستریونایتد با 83 امتیاز صدرنشین و منچسترسیتی با 80امتیاز همچنان امیدوار به قهرمانی است. مانچینی از مدت‌ها پیش گفته بود که نبرد دوتیم در ورزشگاه الاتحاد می‌تواند سرنوشت قهرمانی را تعیین کند، ولی با لغزش منچسترسیتی، فاصله دو تیم به 8 امتیاز رسید. به‌نظر می‌رسید که قهرمانی منچستریونایتد قطعی شده باشد، ولی شکست غیرمنتظره این تیم مقابل ویگان و تساوی 4 بر 4 هفته گذشته مقابل اورتون، در حالی که آنها تا دقیقه 83، 4 بر 2 جلو بودند، فاصله دوتیم را دوباره به 3 امتیاز رساند.

در این شرایط بازی امشب حساسیت یک فینال را پیدا کرده که سیتی درصورت پیروزی با توجه به تفاضل گل بهتر (60 در برابر 54) می‌تواند پس از مدت‌ها به صدر جدول برگردد. منچستریونایتد اما درصورت تساوی هم برتری 3‌امتیازی‌‌اش را حفظ می‌کند و در فاصله 2بازی تا پایان فصل، بخت اول قهرمانی خواهد بود. بهترین حالت برای منچستریونایتد پیروزی در بازی امشب است که انتقام خوبی بابت شکست 6 بر یک بازی رفت خواهد بود و مهم‌تر از آن، این تیم را در یک امتیازی قهرمانی قرار می‌دهد.

جنگ روانی مانچینی

مانچینی در هفته‌های اخیر با گفتن اینکه قهرمانی منچستریونایتد قطعی شده، تلاش کرده فشار روانی را از روی دوش شاگردانش بردارد. این ترفند تا حدودی مؤثر بود و به همین دلیل او در آستانه بازی امشب هم روی این ادعا پافشاری می‌کند. سرمربی سیتی معتقد است که این بازی سرنوشت قهرمانی را تعیین نمی‌کند؛ چرا که تیمش 2بازی سخت در خانه نیوکاسل و مقابل کوئینز پارک رنجرز دارد. در عوض فرگوسن، سرمربی منچستریونایتد نظری عکس مانچینی دارد و برد سیتی را سرنوشت‌ساز می‌داند؛ «اگر سیتی شهرآورد را ببرد، بعید می‌دانم که قهرمانی را از دست بدهد. هرچند آنها باید در زمین نیوکاسل بازی کنند، درصورت شکست دادن ما بخت زیادی برای قهرمانی خواهند داشت. هر نتیجه‌ای غیر از این، ما را تبدیل به شانس اول قهرمانی می‌کند.»

مانچینی اما می‌گوید: «این تنها شانس ما برای رسیدن به صدر جدول است، ولی حتی اگر ببریم هنوز 2بازی سخت داریم. شرایط هنوز به نفع یونایتد است، چون ما 3 بازی سخت داریم ولی آنها یک بازی سخت و 2بازی آسان دارند.» البته 2بازی بعدی یونایتد مقابل سوانزی و ساندرلند به‌نظر نمی‌رسد آسان باشد و ادعای مانچینی شاید ترفندی برای تحریک این دو تیم برای ارائه بازی‌های بهتر باشد.

مانچینی اضافه می‌کند: «وقتی 8امتیاز عقب هستید فکر می‌کنید بخت‌تان را از دست داده‌اید ولی حالا شانس دوباره‌ای داریم. البته این بازی ممکن است سرنوشت قهرمانی را تعیین نکند. در فوتبال هر اتفاقی ممکن است، به‌ویژه در این مقطع از فصل که تیم‌ها خسته هستند.» مانچینی معتقد است که از نظر تاکتیکی منچستریونایتد تحت فشار خواهد بود؛ «ما هیچ فشاری احساس نمی‌کنیم چون چیزی برای از دست دادن نداریم.

برای آنها تساوی هم کافی است، ولی فکر نمی‌کنم آنها با چنین تفکری وارد زمین شوند. برای آنها هم درست مثل ما بازی برای تساوی کار سختی است. ما هر بار که با تیمی بهتر از خودمان بازی می‌کنیم، به فکر پیروزی هستیم؛ درست مثل همین بازی.» بالوتلی با پایان محرومیتش می‌تواند امشب بازی کند، ولی بعید است مانچینی از زوج توز- آگرو که در بازی‌های قبلی خیلی مؤثر بوده‌اند چشمپوشی کند. این دو مهاجم آرژانتینی 9 گل از 12 گل منچستر‌سیتی در 3 بازی اخیر را به ثمر رسانده‌اند.

در تیم منچستریونایتد اما حضور نانی با توجه به مصدومیت او در تمرین روز جمعه قطعی نیست. این در حالی است که جانی اوانز پس از مصدومیت در بازی هفته قبل به تمرینات برگشته و می‌تواند مقابل سیتی بازی کند. فرگوسن که به‌دنبال بیستمین قهرمانی منچستریونایتد در انگلیس است، در آستانه این بازی دوست ندارد به اتفاقات هفته‌های قبل از جمله برتری 8 امتیازی از دست رفته تیمش فکر کند و می‌گوید: «اتفاقات گذشته را باید فراموش کرد. آنها دیگر اهمیتی ندارند. سیتی در خانه بدون شکست است و ما هم بهترین آمار را در خارج از خانه داریم. این بازی سرنوشت است که برنده بیشترین پاداش ممکن را می‌گیرد.»

کد خبر 168308
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز