گروه اقتصادی: بی‌نتیجه ماندن چندمین نشست‌ استانداری تهران و ستاد تنظیم بازار، موجب بالا گرفتن مناقشه شیر و لبنیات و اصرار شرکت‌های لبنی بر قیمت‌های کنونی شده است.

با افزایش 33 درصدی نرخ محصولات لبنی و به‌رغم اخطار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به تولید‌کنندگان مبنی بر بازگشت قیمت‌ نرخ شیر و فراورده‌های لبنی به نرخ مصوب بهمن ماه، دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی اعلام کرده است، این خواسته سازمان حمایت غیرقانونی بوده و قابل اجرا نیست.رضا باکری به ایسنا گفت: از نظر قانون تجارت این گفته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مخالف قانون تجارت و قانون حاکم بر کسب و کار و اقتصاد تولید است.

وی تصریح کرد: مسئول سود و زیان بنگاه‌های تولیدی، هیأت‌مدیره آنها هستند و اگر سازمان حمایت بخواهد خارج از قانون تجارت مسئولیت هیأت‌مدیره بنگاه‌ها را در رابطه با سود و زیان مالی‌شان خلع کند طبق قانون اساسی باید مسئول پرداخت عدم‌نفع بنگاه‌ها باشد. باکری افزود: ‌اگر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مدعی است که قیمت‌های شیر و محصولات لبنی باید به گذشته برگردد، باید زیان صنایع لبنی را بپردازد تا نرخ این محصولات براساس آنچه مورد نظر این سازمان است در بازار مصرف عرضه شود.

باکری گفت: درصورتی که این سازمان میزان مابه‌التفاوت قیمت تمام شده محصولات را بپردازد، همه فراورده‌های لبنی به سرعت به قیمت سابق‌شان باز می‌گردد در غیراین صورت صنایع مجبور هستند محصولاتشان را براساس هزینه‌های تمام شده، عرضه کنند.

کد خبر 168165
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز