همشهری آنلاین: جشنواره ورد پرس کارتون پرتغال که از بزرگترین مسابقات کاریکاتور جهان است، دو کاریکاتوریست ایرانی را به عنوان برگزیده اعلام کرد.

کاریکاتور

به گزارش ایلنا، این جشنواره در سه بخش کارتون مطبوعاتی، کاریکاتور چهره و کارتون طنز برگزار شد که شهرام رضایی در بخش کارتون مطبوعاتی و فیروزه مظفری در بخش کاریکاتور به عنوان برگزیدگان این جشنواره هنری اعلام شدند.

در این جشنواره که از معتبرترین جشنواره‎های کاریکاتور در دنیا محسوب می‎شود، تعداد زیادی از هنرمندان کشورهای مختلفی همچون، کوبا، اسپانیا، ایتالیا، صربستان، ایران، ترکیه، رومانی، آلبانی، کلمبیا، آمریکا و ... شرکت کرده بودند که در بخش کارتون مطبوعاتی این جشنواره آرس از کوبا موفق به کسب جایزه بزرگ شد و دیوید ولا از اسپانیا و گوران دیواس از صربستان به ترتیب جوایز دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش کارتون طنز پاول کنستانتین از رومانی جایزه اول را از آن خود کرد و تورسیوس از کلمبیا و آجیم سولاج از آلبانی به ترتیب موفق به کسب جوایز دوم و سوم شدند.

همچنین در بخش کاریکاتور جایزه اول به اگیل نیهوس از نروژ رسید و جوایز دوم و سوم به ترتیب به خاویر آلفونسو از اسپانیا و ریبر هانسون از سوئد اهدا شد.

فیروزه مظفری کاریکاتوریست، تصویرگر، گرافیست و هنرمند ایرانی متولد سال 1349 در تهران است.

او به کاریکاتور چهره بیش از کاریکاتور موضوعی علاقه دارد و در روزنامه‌های مختلفی همچون روزنامه شرق آثارش را به چاپ رسانده است.

وی که یک کاریکاتور مطبوعاتی است تاکنون جوایزی در جشنواره مطبوعات به دست آورده است، همچنین در چندین مسابقه بین‌المللی نیز برگزیده شده است.

شهرام رضایی نیز که متولد 1357 شهر اردبیل است، مدرس هنر، کارتونیست و طراح گرافیک و برنده بیش از 50 جایزه ملی و بین‌المللی کاریکاتور است.

وی که آثارش تاکنون در کشورهای مختلف منتشر شده، داوری چندین مسابقه داخلی برعهده داشته، عضو خانه کاریکاتور اردبیل و گروه مترسک در شهر اردبیل است.

 

کد خبر 168080

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز