جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: عصب شناسان، پروتئین مهمی کشف کردند که می‌تواند در هنگام سکته مغزی یا حملات صرع، به منظور محافظت از سلول‌های عصبی فعال شود

سلول های عصبی محافظ، هنگام صرع و سکته مغزی

به گزارش ایرنا، محققان دانشگاه بریستول دریافتند، این پروتئین که 'SUMO ' نام دارد، انتقال اطلاعات بین سلول‌های عصبی را در مغز تنظیم می‌کند.

این پژوهشگران می‌گویند این کشف می‌تواند به ارائه درمان‌های جدیدی برای سکته مغزی و صرع منجر شود.

به گفته این پژوهشگران، SUMO مسئول کنترل فرایندهای شیمیایی است که ساز و کارهای حفاظتی از سلول‌های عصبی مغز را افزایش یا کاهش می‌دهد.

پروتئین مهم SUMO، واکنش‌های ظریفی را برای میزان فعالیت مغز ایجاد می‌کند تا میزان انتقال اطلاعات توسط گیرنده‌های kainite را تنظیم کند.

گیرنده‌های kainite مسئول ارتباط بین سلول‌های عصبی و فعالیت‌هایی هستند که موجب بروز حمله صرع و مرگ سلول‌های عصبی می‌شوند.

به گفته محققان پروتئین SUMO نقش مهمی را در حفاظت عصبی ایفا می‌کند. این یافته‌ها حاکی از ارتباط بین SUMO و گیرنده kainite است که شناخت ما را از فرایندهایی افزایش می‌دهد که سلول‌های عصبی از آنها برای حفاظت از خودشان در برابر فعالیت‌های بیش از اندازه و غیرطبیعی استفاده می‌کنند.

این پژوهش از آن جهت اهمیت دارد که چشم انداز جدید و شناخت عمیق‌تری از چگونگی تنظیم جریان اطلاعات بین سلول‌های مغز ارائه می‌کند.

این گروه دریافت افزایش میزان پروتئین SUMO متصل به گیرنده kainite  ،که می‌تواند ارتباط بین سلول‌ها را کاهش دهد، می‌تواند راهی برای درمان صرع با پیشگیری از تحریک بیش از حد سلول‌های عصبی مغز باشد.

کد خبر 167951
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز