گروه اقتصادی: نشست ستاد تنظیم بازار که شامگاه روز سه‌شنبه برای تعیین قیمت شیر خام تشکیل شده بود به دلیل مخالفت معاون اول رئیس جمهور با افزایش قیمت هر کیلو شیر خام به میزان 730 تومان بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش همشهری، این نشست با حضور اعضای ستاد تنظیم بازار، اتحادیه دامداران و کارخانجات لبنی به‌منظور بررسی قیمت 730تومانی هر کیلوگرم شیر خام 2.8درصد چربی تشکیل شده بود اما در نهایت چانه‌زنی‌های طرفین به نتیجه‌ای نرسید. شکست چندین‌باره سیاست‌های تنظیم بازار بار دیگر سبب شد تا هزینه‌های این امر متوجه مصرف‌کنندگان شود و از سوی دیگر کارخانجات لبنی هم با هزینه تمام‌شده بالا محصولات خود را تولید کنند.

این در شرایطی است که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان افزایش قیمت شیر را غیرقانونی عنوان کرده اما هم‌اکنون شیر با افزایش قیمت شدید نسبت به ماه‌های گذشته به دست مصرف‌کننده می‌رسد. مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی کشور به خبرنگار ما گفت: در جلسه روز سه‌شنبه از سوی معاون اول رئیس جمهور پیشنهاد افزایش قیمت پایه شیر خام رد شد که پس از آن جلسه دیگری در حضور استاندار تهران تشکیل شد.

محمدرضا اسماعیلی با اشاره به تصویب نرخ 720 تومان برای شیر با چربی 3.2 درصد در این جلسه، تصریح کرد: این نرخ نیز پس از طرح در جلسه ستاد تنظیم بازار مورد موافقت این ستاد قرار نگرفت. به گفته او با اتمام بدون نتیجه این جلسه قرار شد روز شنبه جلسه‌ای در وزارت کشور به‌منظور بررسی و تعیین قیمت نهایی شیر خام تشکیل شود.

کد خبر 167877
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز