سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دبیر کل سازمان ملل متحد اقدام دولت سودان در بمباران نواحی مرزی سودان جنوبی را محکوم کرد.

سودان

بان کی مون از دولت سودان خواست تا این عملیات را هر چه سریعتر متوقف کند. به گفته او راه حل نظامی برای کنترل درگیری‌ها در مرز بین دو کشور طرح خوبی نیست.

طی ماه‌های گذشته، درگیری‌های پراکنده‌ای در مناطق نفت‌خیز محدوده مرزی سودان و سودان جنوبی رخ داده که نگرانی‌ها نسبت به بیشتر شدن خشونت‌ها و تبدیل آن به یک جنگ را افزایش داده است. دبیر کل سازمان ملل از عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان و رئیس‌جمهوری سودان جنوبی خواسته تا از درگیری‌های بیشتر جلوگیری کرده و روی راه حل مذاکره متمرکز شوند.

هواپیماهای نظامی سودان روز دوشنبه ۲۳ آوریل، بازاری را در نزدیکی شهر بانتیو در سودان جنوبی بمباران کردند که طی این حمله هوایی دست‌کم یک نفر کشته شده است. همچنین نیروهای ارتش سودان جنوبی در حدود دو هفته پیش شهر هجلیج را اشغال کردند. عمر البشیر، اعلام کرده که دولت وی با دولت سودان جنوبی مذاکره نخواهد کرد زیرا آنها جز زبان گلوله چیزی نمی‌فهمند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز خواستار خروج نیروهای سودان جنوبی از هجلیج شده و خواسته تا درگیری‌ها بدون هیچ شرطی پایان یابند و در عین حال از سودان در خواست کرده تا بمباران سودان جنوبی را متوقف کند.

کد خبر 167711
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز