مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

گروه شهری: تعدادی از نمایندگان تهران روز گذشته به همراه مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه از عملیات ساخت خط 3 متروی تهران و ایستگاه اکباتان در انتهای خط 4 که در طغیان مسیل میانرود دچار آبگرفتگی شده بود، بازدید کردند.

مترو بازدید

پیش از آغاز این بازدید نیز هابیل درویش، مدیرعامل شرکت متروی تهران در جمع خبرنگاران به سؤالات پاسخ گفت. وی درباره برنامه‌های امسال شرکت متروی تهران وحومه گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، احداث و بهره‌برداری 12کیلومتر از خط3 مترو، حد فاصل کمربندی آزادگان تا چهار راه ولیعصر با 10 ایستگاه، امسال در دستورکار قرار دارد. درویش در ادامه خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی احداث خطوط 3، 6 و 7 مترو، امسال به‌صورت همزمان دنبال می‌شود که درصورت تحقق اعتبارات مورد نیاز، علاوه بر احداث 12کیلومتر از خط3 بخش‌هایی از خط7 مترو نیز آماده بهره برداری خواهد شد. وی در پاسخ به سؤال همشهری درباره بودجه پیشنهادی مترو برای سال‌جاری نیز گفت: بودجه پیشنهادی ما یکهزار و 800 میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران در بخش دیگری از اظهارات خود در باره اقدامات مترو در سال 90 تاکید کرد: سال گذشته 8‌کیلومتر خط مترو به‌طور کامل به بهره‌برداری رسید و 7 کیلومتر نیز تکمیل شده اما به‌دلیل اینکه پیمانکاران به خاطر تغییر و نوسانات نرخ ارز نتوانستند به تعهدات خود برای ریل‌گذاری عمل کنند این امکان به‌وجود نیامد که ایستگاه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم، اما اکنون در تلاشیم تا خود این مشکلات را رفع کرده و با نصب ریل، ایستگاه‌ها را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

درویش درباره آبگرفتگی اخیر ایستگاه‌های مترو در بخشی از مسیر خط 4 و طغیان مسیر میانرود به همشهری گفت: این یک حادثه بود که در گوشه و کنار دنیا نیز ممکن است اتفاق بیفتد. بارش شدید روز 27‌فروردین ماه موجب طغیان رودخانه و شکسته شدن دیواره رودخانه میانرود بودیم و حجم بسیار زیادی از آب وارد شبکه مترو شد. درویش ادامه داد: اگر این آب وارد شهر و محله‌ها می‌شد به‌طور حتم خسارات و تلفات زیادی را به شهر و شهروندان وارد می‌کرد، اما خوشبختانه در این حادثه ما حتی یک مورد تلفات جانی یا زخمی شدن شهروندان را نداشتیم.

وی درخصوص اظهارات برخی از مسئولان در مورد عملکرد شهرداری تهران در حادثه اخیر گفت: من نمی‌دانم که دقیقا چه اظهارنظرهایی شده اما ظاهرا عرف است که وقتی فردی را پیدا نمی‌کنند برای دعوای سیاسی به مترو رو می‌آورند. درویش در پایان تصریح کرد: اقدامات لازم برای تامین اعتبار و ترخیص واگن‌های مترو از گمرک در حال انجام است و شهرداری نهایت تلاش خود را می‌کند تا بتواند هر چه سریع‌تر واگن‌های جدید را وارد خطوط کند. در ادامه این برنامه نیز نمایندگان تهران از جمله مرتضی آقا تهرانی، روح‌الله حسینیان، حمید رسایی، مهدی کوچک‌زاده و علی‌اصغر زارعی از خط 3 و ایستگاه اکباتان بازدید کردند.

توسعه مترو برای تهران ضروری است

مرتضی آقا تهرانی در مسیر بازدید از خط 3 متروی تهران به همشهری گفت: توسعه خطوط مترو برای تهران امری ضروری است. امروز می‌بینیم که ترافیک تهران چه زمانی را از شهروندان می‌گیرد. در این حالت بهترین راه تقویت حمل‌ونقل عمومی و مترو است که باید با سرعت انجام شود. همچنین حمید رسایی، دیگر نماینده تهران در مجلس نیز درباره اقدامات انجام شده در خط 3 متروی تهران گفت: میزان بازدهی و صرفه‌جویی در دوره مدیریت جدید بسیار بیشتر از قبل شده است، البته قبل از این هم زحمت زیادی کشیده شده اما مترو نیاز جدی به تغییر و تحول در مدیریت داشت.

رسایی درباره قانون 2 میلیارد دلار مصوب مترو که از 2 سال قبل هنوز اجرایی نشده است، نیز اظهار داشت: با تغییری که در مدیریت مترو صورت گرفته، امیدواریم مجلس و دولت درخصوص مترو به اشتراک نظرهای جدی برسند و برخی از حاشیه‌هایی که در زمینه مترو به‌وجود می‌آید برطرف شود.

همچنین علی اصغر زارعی نیز پس از بازدید از ایستگاه اکباتان در خط 4 به همشهری گفت: بازدیدهای مختلف ما از مترو نشان می‌دهد که اقدامات خوبی در متروی تهران صورت گرفته است و کار پیشرفت دارد. البته موانعی هم که عمدتا مربوط به منابع مالی می‌شود وجود دارد.

زارعی درباره عملکرد شهرداری در کنترل بحران طغیان مسیر میانرود یادآور شد: این موضوع یک‌حادثه غیرمترقبه بوده که موجب شد تا خسارت‌هایی به بخشی از خط 4 متروی تهران وارد شود. البته اقدامات قابل توجهی از سوی شهرداری تهران در کنترل این بحران صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد. روح‌الله حسینیان، یکی دیگر از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی نیز درباره عملکرد شهرداری در جریان طغیان مسیر میانرود به همشهری گفت: آنچه مهم است این است که الان نباید تقصیرها را به گردن یکدیگر بیندازیم، همچنین نباید عملکرد مثبت شهرداری در زمینه مترو، تحت‌الشعاع اتفاقات روی داده قرار بگیرد.

کد خبر 167679
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز