همشهری‌آنلاین: یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دلیل حضور احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را برای تقریب قلوب با هاشمی و بهبود بخشیدن مناسباتش با وی تحلیل کرد و گفت: احمدی نژاد در شرایط کنونی احساس می‌کند اصولگرایان با دولت اختلاف بنیادین پیدا کردند لذا قصد دارد از حمایت‌های هاشمی برخوردار شود.

صادق زیبا کلام با اشاره به حضور احمدی نژاد در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام بعداز سال‌ها غیبت مطالب مهمی را مطرح کرد که به نقل از مهر در زیر آمده است:

  • این علامت سوال برای خیلی‌ها به وجود می‌آید که علت حضور احمدی نژاد در مجمع بعد از چند سال چیست؟ مجمعی که از سال 84 که اصولگرایان به قدرت رسیدند، به میزان قابل توجهی جایگاه خود را در هرم قدرت از دست داده است.
  • احمدی نژاد در شرایط کنونی احساس می‌کند اصولگرایان با دولت اختلاف بنیادین پیدا کردند؛ لذا قصد دارد از حمایت‌های هاشمی برخوردار شود.
  • هاشمی اهل کینه و انتقام‌گیری نیست. هاشمی بیشتر خیر و صلاح نظام را در نظر می‌گیرد تا اینکه بخواهد بی مهری‌های احمدی نژاد را پاسخ دهد.
  • هیچ وجه اشتراک مشترکی میان احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی وجود ندارد. از لحاظ جهان بینی، سلوک رفتاری، نوع دیدگاه در عرصه‌های اقتصادی، سیاست خارجی و سیاست داخلی هیچ وجه اشتراکی میان این دو وجود ندارد؛ لذا بعید می‌دانم قرابتی میان این دو به وجود آید.
  • با اظهارات الهام در خصوص جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام و اینکه هیچ نقشی در نظام سیاسی کشور ندارد است موافق هستم.
  • مجمع تشخیص مصلحت و کسانیکه در آن شرکت می‌کنند از سال 84 عملا هیچ جایگاهی در عرصه سیاست ندارند؛ بنابراین حضور و یا عدم حضور رئیس جمهور در مفید بودن جلسات مجمع بی تاثیر است.
کد خبر 167444
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز