همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های سوریه و موزامبیک بازی خواهد کرد و احتمال دارد این تیم با اردن و عراق نیز بازی تدارکاتی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، سایت کوره به نقل از سایت سوریا خبر داد که فدراسیون فوتبال سوریه با درخواست فدراسیون فوتبال ایران برای برگزاری یک بازی دوستانه در تاریخ چهارم سپتامبر در ورزشگاه آزادی موافقت کرد.

 فدراسیون فوتبال سوریه پیش از این از بازی با تیم ملی فوتبال ازبکستان به علت عدم آمادگی این تیم انصراف داده بود.

 از سوی دیگر سرپرست کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: عراق با درخواست ایران برای بازی تدارکاتی در ترکیه به صورت شفاهی موافقت کرد اما اردن تنها با برگزاری بازی در کشورش خودش موافقت کرده است.

 امید جمالی درباره اردوی تیم ملی فوتبال ایران در ترکیه و بازی تدارکاتی با تیم ملی عراق، اظهار کرد: در حال حاضر مشغول انجام امور مربوط به این موضوع هستیم؛ البته هنوز کمپ مورد نظر برای اردوی تیم ایران قطعی نشده است. در این کمپ معمولا تیم‌های بشیکتاش و گالاتاسرای اردوهایی را برگزار می‌کنند. ممکن در صورت عدم موافقت مسوولان آنجا اردوی تیم ملی در کمپ دیگری برگزار شود.

 وی گفت: عراق موافقت شفاهی خود را اعلام کرده است اما فدراسیون هنوز تاییدیه رسمی درخواستی که به آنها دادیم را دریافت نکرده است.

 وی درباره حریف تدارکاتی دیگری که کی‌روش از آن صحبت می‌کرد نیز گفت: ظاهرا کادر فنی درخواست برگزاری دو مسابقه تدارکاتی در اردوی ترکیه را داشته است. در این رابطه با فدراسیون اردن مذاکراتی انجام شده که آنها تنها با انجام بازی در اردن موافقت کردند. تعدد پروازها برای تیم ملی برای انجام این بازی‌ها ممکن است با مخالفت کارلوس کی‌روش مواجه شود؛ بنابراین در تلاش هستیم تا دیدار تدارکاتی دوم نیز در ترکیه باشد.

 جمالی با منتفی شدن بازی تدارکاتی با ژاپن، درباره سرانجام شکایت ایران از نیجریه بخاطر لغو بازی تدارکاتی، گفت: نیجریه به دنبال این بود تا مسابقه تدارکاتی دیگری را با تیم ایران برگزار کند تا جایگزینی برای مورد قبلی باشد. به هر حال ایران شکایت کرد تا خسارت ناشی از لغو بازی را دریافت کند که فیفا هم حق را به ایران داد. اما در ادامه متوجه شدیم که می‌خواهند بدون نفرات اصلی در بازی دوم حاضر شوند که فدراسیون ایران مخالفت کرد.

 وی درباره مشکل پرداخت نشدن حقوق ناظران مسابقات و داوران ایرانی از سوی فیفا نیز خاطرنشان کرد: موضوع را پیگیری کردیم که فعلا قرار شده تا حساب کارت اعتباری باز شود و فیفا با واریز پول در آن کارت، ما بتوانیم آن را برداشت کنیم.

 سرپرست کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون با بیان اینکه موازمبیک با تیم اصلی‌اش به ایران می‌آید، درباره محل بازی با این تیم به ایسنا گفت: فعلا صحبت از برگزاری بازی در استادیوم انقلاب کرج است و این برنامه هنوز تغییری نکرده است. هنوز برنامه پروازی این تیم به ایران نهایی نشده اما به احتمال فراوان یازدهم اردیبهشت به ایران می‌آیند، دوازدهم تمرین می‌کنند و سیزدهم در بازی شرکت می‌کنند.

 وی درباره حضور تیم زیر 22 سال در تورنمنت ویتنام با توجه به درخواستی که این کشور در گذشته داشت، اظهار کرد: هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است و فعلا اعزام تیم زیر 22 سال یا هر کدام از تیم‌های ملی به این تورنمنت در دستور کار نیست. البته پیشنهادی هم برای حضور تیم زیر 22 سال در تورنمنتی در مجارستان شده که باید ببینیم مسوولان چه تصمیمی می‌گیرند.

کد خبر 167425
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز