همشهری آنلاین: مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از بررسی موضوع ارسال پیامک‌هایی مبنی بر برداشت از حساب‌های بانکی به مردم خبر داد.

 تعداد قابل توجهی پیامک مبنی بر برداشت از حساب‌های بانکی برای مشترکان تلفن همراه ارسال شد که محتوای آن ارتباطی به مشترکان نداشت. به عنوان مثال پیامکی مبنی بر برداشت حساب برای برخی ارسال شد که آن فرد هیچ حسابی در آن بانک نداشته است.

هم‌چنین پیامک‌هایی مبنی بر لزوم تمدید یا دریافت الحاقیه بیمه برای برخی افراد ارسال شده که تعدادی از آنها اصولا فاقد اتومبیل بوده‌اند.

ناصر حکیمی ـ مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از بررسی فوری این موضوع در بانک مرکزی خبر داد و به ایسنا گفت: به محض مشخص‌شدن جزییات این موضوع به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او افزود: هنوز مشخص نیست که این یک اقدام خرابکارانه است یا این‌که ناشی از نقص یا اختلال در سیستم بانکی یا تفلن همراه است.

وی در پاسخ به این‌که آیا ممکن است این اتفاقی در راستای اقدام اخیر یک کارمند شرکت نرم‌افزاری طرف قرار‌داد با سیستم بانکی برای انتشار اطلاعات کارت‌های بانکی باشد؟ ایسنا گفت: بعید به نظر می‌رسد، چون آن فرد اقدام خرابکارانه‌ی خود را انجام داد و از کشور گریخت.

او افزود: با توجه به اهمیتی که در سیستم بانکی و تلفن همراه کشور وجود دارد، بعید است که امکان دسترسی به آن به خارج از کشور مهیا باشد.

حکیمی هم‌چنین درباره آخرین وضعیت فرد منتشر‌کننده اطلاعات کارت‌های بانکی نیز گفت: تا آنجاکه مطلع هستم این فرد از کشور خارج شده است، اما جزییات جدیدی از او در اختیار ندارم.

وی درباره‌ی آخرین آمار موجود از تغییر رمز کارت‌های بانکی توسط مردم گفت: هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از مردم رمز کارت خود را تغییر داده‌اند، اما به دلیل زیاد بودن تعداد کارت‌ها، آمار دقیقی از آنها ندارم.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی هم‌چنین درباره‌ اجبار یکی از بانک‌ها به مشتریان خود برای تعویض کارت بانکی به جای تغییر رمز نیز گفت: به‌نظر نمی‌رسد که این اتفاق صورت گرفته باشد، چون برای ایمن‌کردن کارت بانکی تنها تغییر رمز آن کافی است، مگر این‌که همزمان تاریخ انقضای کارت نیز فرا رسیده باشد.

حکیمی هم‌چنین درباره تبلیغات تلویزیونی یکی از بانک‌ها برای تشویق مشتریان به ایجاد کارت بانکی مجازی از روی کارت بانکی موجود و میزان امنیت آن نیز گفت: من از جزییات این طرح اطلاعی ندارم و باید آن را بررسی کنم.

کد خبر 167354
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز