سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردان مسلح به زندانی در گواتمالا حمله کرده و 4 افسر پلیس زندانی را به قتل رساندند.

به گزارش آسوشیتد پرس،این حمله با هدف جلوگیری از ادامه تحقیقات درباره کشته شدن 3 سیاستمدار ال سالوادوری (کشور همسایه گواتمالا) صورت گرفته است.

گفته می‌شود هدف اصلی حمله‌کنندگان نیز ممانعت از افشای نام  آمر به قتل سیاستمداران السالودوری بوده است. این در حالی است که عکس‌هایی نیز از اجساد پلیس‌های به قتل رسیده در زندان کویلاپا منتشر شده‌اند، این زندان در 40 کیلومتری شهر گواتملا(پایتخت) قرار دارد.

در میان این افسران پلیس که روز یکشنبه 25 فوریه(6 اسفند) کشته شدند نام لوییس ارتورو ارر رییس واحد جنایات سازمان یافته گواتمالا نیز به چشم می‌خورد.

او به همراه سه نفر از افسران زیر دستش روز پنجشنبه هفته گذشته در ارتباط با قتل سه تن از نمایندگان ال سالوادور عضو مجلس کشور‌های آمریکای مرکزی(مقر آن در شهر گواتملا قرار دارد) بازداشت شدند.

اسکار برگر رییس جمهوری گواتملا درباره این حادثه گفته است:جنایتکارانی که در گرو‌ه‌های جنایتکار سازمان یافته عضویت دارند مسوول کشتار بی رحمانه 4 شاهدی هستند که اظهارات آن‌ها می‌توانست به روند تحقیقات کمک کند.او گفت آن‌ها پس از ساعت 8 شب  که در‌های سلول‌های زندان بسته می‌شوند توانسته بودند به سلول افسران پلیس راه پیدا کنند.

برگر افزوده است:مشخص نیست که آیا اعضای باند‌های تبهکار قاچاق مواد مخدر درر این حمله دست داشته‌اند و یا گرو‌ههای جنایتکار دیگر آنچه در این ارتباط مهم به نظر می‌رسد چگونگی گذر مردان مسلح از در‌های بسته و قفل شده رسیدن آن‌ها به افسران پلیس مظنون است.مقامات زندان در این باره اطمینان داده‌اند که سایر محبوسین و هم بند‌ها در این حادثه دخالتی نداشته‌اند و عاملی بیرونی در این حادثه دست داشته است.

رودریگو آویلا فرمانده نیرو‌های پلیس ال سالوادور که این جنایت به کشو او نیز مستقیما ارتبارط پیدا می‌کند در این باره گفته است که بی تردید افرادی که دست به این کشتار زده‌اند تا حدودی در میان نیرو‌های پلیس، مقامات زندان و یا دولت گواتمالا نفوذ داشته‌اند.

در همین چارچوب و به منظور رسیدگی به پرونده قتل سیاستمداران ال سالوادوری تونی ساکا رییس جمهوری این کشور از اف.بی.آی در خواست کمک کرده است.رییس جمهوری ال سالوادور روز پنج شنبه این هفته در کاخ سفید با جورج بوش رییس جمهوری آمریکا دیدار خواهد کرد.انتظار می‌رود مواد مخدر و قاچاق آن از آمریکای مرکزی به ایالات متحده محور مباحثات سران این دو کشور را تشکیل دهند.

کد خبر 16718

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز