همشهری‌آنلاین: آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر این که مسئله تورم و گرانی در جامعه باید برطرف شود، تصریح کرد: علاوه بر این نقاط ضعف اقتصادی، نقاط ضعف اخلاقی، دینی و سیاسی جامعه نیز باید برطرف شود.

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار سرپرست و اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) نکاتی را مطرح کرد که مهمترین آنها به نقل از مهر در زیر آمده است:

  • ضعف‌هایی محرومان جامعه به آن مبتلا هستند و بیشتر به آنها صدمه وارد می‌شود. امیدواریم این ضعف‌ها از جمله مسئله تورم و گرانی، به دعای حضرت بقیة الله الاعظم (عج) برطرف شود.
  • اگر این نقطه‌های ضعف برطرف نشود برای همه جامعه ضرر دارد. این‌ها به تدریج و آن‌طوری که اسلام دستور داده است باید رسیدگی شود تا همه از نعمت‌های الهی برخوردار شوند.
  • کسی که به فکر دین، جامعه، مردم و امر به معروف و نهی از منکر در مقابل مفاسدی که روز به روز زیادتر می‌شود نباشد، چه ارزشی دارد؟ اگر کسی از این مسئله محرم و نامحرمی که الان در جامعه جریاناتی دارد، غصه نخورد، آیا می‌تواند بگوید در خدمت آقا امام زمان (عج) است؟
  • شما ببینید در جامعه چه جریاناتی به وجود می‌آید، مثلا برخی کسی را که تمام عمرش در معصیت بوده تشویق و او را احترام می‌کنند، انسان اگر درک و غیرت دینی داشته باشد، متأثر می‌شود.
  • اصلا موجودیت و شخصیت یک مسلمان به این است که در قبال ضعف‌هایی که در جامعه به وجود می‌آید احساس مسئولیت داشته باشد. هر کجا انسان می‌بیند خلاف شرعی می‌شود باید متأسف شود و غصه بخورد و نهی از منکر کند، اگر کسی در مقابل این ها غصه نمی‌خورد و بی‌تفاوت است، حتماً بداند که خداوند به او نظر ندارد.
کد خبر 167179
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز