همشهری آنلاین: امام جمعه تبریز با بیان اینکه مشکلات اقتصادی برای اقشار ضعیف شکننده است گفت: هم‌اکنون نوبت مسئولان است که به وظیفه خود در قبال مردم عمل کنند و تورم کمرشکن را مهار کنند.

مجتهد شبستری

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی (ره) با تقدیر از مردم ایران به خصوص مردم آذربایجان و تبریز در انتخابات 12 اسفند اظهار کرد: مردم با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن و با مشارکت گسترده در انتخابات دور نهم مجلس به وظیفه خود عمل کردند.

وی تصریح کرد: راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس نهم در 12 اسفند پیامی برای مسئولان و کارگزاران کشور داشت و تفهیم شد مردم به وظیفه خود عمل کرده و می‌کنند، حالا نوبت مسئولان است تا بیش از پیش احساس مسئولیت کرده و به وظیفه خود عمل کنند.

خطیب جمعه تبریز گفت: مسئولان با توجه به مطالبات مردم تقدیر عملی از مردم کنند.

آیت‌الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: مسئولان باید عملاً به حضور مردم در صحنه احترام گذاشته و قدر این ملت وفادار و حاضر در صحنه را که در سخت‌ترین شرایط یار و یاور نظام بودند، بدانند و تقدیر عملی خود را با توجه به مطالبات مردم نشان دهند.

وی تصریح کرد: مسئولان و نمایندگان در رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی مردم به خصوص تورم کمر‌شکن که برای اقشار مستضعف مشکل‌ساز شده اقدام جدی و عملی انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: پیام ملت به مقام عظمای ولایت این بود که رهبرا ملت ایران نخواهند گذاشت تاریخ مشروطیت تکرار شود و رهبر ما تنها و مظلوم بماند، از این رو در دفاع از راهی که آغاز کرده‌ایم و بر سر پیامی که با تو بسته‌ایم تا آخرین قطره خون استوار خواهیم بود.

امام جمعه تبریز همچنین به اجلاس عادی خبرگان رهبری که هر سال در شهریور و اسفند برگزار می‌شود اشاره کرد و افزود: در این اجلاس رئیس مجلس، دادستان کل کشور و ولایتی به سخنرانی پرداخته و به سؤالات مطروحه اعضای مجلس خبرگان رهبری پاسخ دادند.

آیت‌الله مجتهد شبستری در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: انتخابات رکن نظام مردم‌سالار است و یک رای مردم رای به نظام است و این انتخابات نشان اعتماد مردم به نظام اسلامی بود.

وی همچنین ابزار جمهوری اسلامی را در مقابل تحریم‌های اقتصادی و قطعنامه‌ها، بستن شیرهای نفت به روی دولت‌های معاند غربی اعلام کرد.

کد خبر 163055
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز