همشهری آنلاین: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قبل از اجرای قانون عددهای مختلفی در مورد تورم پیش بینی می‌شد اما بر اساس گزارش‌ها هم اکنون تورم به 21.5 درصد رسیده که 9.5 درصد از ابتدای سال رشد داشته است.

مهدی غضنفری در همایش جهاد اقتصادی با تأکید بر بهره‌وری ملی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی گفت: امسال برای شکستن تحریم‌ها و دستیابی به اهداف بلند اقتصادی جهاد اقتصادی مطرح شد. مهمترین اظهارات وزیر صنعت، معاون و تجارت در زیر آمده است:

  • مصرف روزانه بنزین هم اکنون با 11 درصد کاهش به 60 میلیون لیتر رسیده که اگر این قانون اجرا نمی‌شد هم اکنون مصرف روزانه بنزین به 120 میلیون لیتر می‌رسید.
  • وضعیت درآمدی 4 دهک جامعه بهبود و 2 دهک برخوردار کاهش یافته است که این نشان‌دهنده کاهش فاصله طبقاتی با اجرای این قانون است.
  • بر اساس گزارش‌ها هم اکنون تورم به 21.5 درصد رسیده که 9.5 درصد از ابتدای سال رشد داشته است.

 

  • علیرغم اینکه قیمت مواد اولیه بسیاری از شرکت‌های پتروشیمی 10 تا 15 برابر افزایش یافته اما در این مدت در این بخش 12 درصد رشد تولید داشته‌ایم.
  • هم اکنون ایران جزء 20 اقتصاد بزرگ دنیا، کشور اول در تولید پسته و فرش و دارای 55 میلیارد تن منابع معدنی شناسایی شده با 60 نوع تنوع است که همه اینها نشان می‌دهد امکان تحقق اهداف اقتصادی وجود دارد.
کد خبر 162964
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز