همشهری‌آنلاین: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری سارقی خبری داد که با برداشت غیرمجاز از حساب فردی دیگر شمش طلا خریداری کرده بود.

سرهنگ خسروی در این باره گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ 200 میلیون تومان به صورت اینترنتی از حساب وی، مﺄموران اقدامات خود را آغاز کرده و مشخص شد مبلغ برداشت شده به حساب دیگری به نام شاکی در همان بانک واریز شده است و این در حالی است که شاکی عنوان کرد که فقط یک حساب در این بانک دارد.

وی افزود: در بررسی‌ها و انجام استعلامات لازم از بانک مربوطه، مشخص شد فردی با مدارک جعلی اقدام به افتتاح حساب دیگری کرده و کارت عابربانک و رمز دوم نیز دریافت کرده است و مبلغ 160 میلیون تومان از طریق اینترنت به حساب پس انداز منتقل و با اعزام پیک موتوری و با تماس‌های تلفنی مبلغ را از طریق pos به طلا فروشی پرداخت و مقدار دو کیلوگرم شمش طلا خریداری کرده است.

وی با بیان اینکه در تحقیقات بعدی که توسط کارشناسان پلیس فتا صورت پذیرفت، معلوم شد که متهم با شگرد خاصی به طوری که هویت وی نامشخص بماند از طلا فروشی خرید کرده است گفت: پس از بررسی‌های نهایی و انجام تحقیقات روی تلفن همراه متهم و نیز خطوط اینترنتی فرد برداشت‌کننده، متهم شناسایی و دستگیر شد.

خسروی در ادامه افزود: نکته ﺘﺄمل برانگیز در این پرونده نقص‌عمده در سیستم احراز هویت، تحویل دادن رمز عبور و کارت عابربانک و رمزهای اینترنتی بانک به مشتریان است چرا که یک مشتری در صورت داشتن چندین حساب بانکی در شعب مختلف بانک و اخذ رمز اینترنتی تنها یکی از آن حساب‌ها قادر به دسترسی به تمام حساب‌های خود در دیگر شعب و جابجایی وجوه است که لازم است این نقص‌عمده توسط کلیه بانک‌ها و شعب رفع شود.

کد خبر 166997
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز