همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت از افزایش سهمیه اعزام زائران به عمره مفرده در سال جاری خبر داد و گفت: هر سال در طول عملیات عمره بیش از 800 هزار نفر از مشتاقان زیارت خانه خدا به عربستان می‌روند که در سال جاری علاوه بر این تعداد، درصدی نیز بیشتر مشرف خواهند شد.

مهر نوشت: علی لیالی با بیان این مطلب افزود: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همچنین مذاکرات انجام شده با مقامات عربستان درعمره امسال بر سهمیه اعزام زائران افزوده خواهد شد اما هنوز تعداد دقیق آن مشخص نشده است.

به گفته وی، هر سال در طول عملیات عمره بیش از 800 هزار نفر از مشتاقان زیارت خانه خدا به عربستان می‌روند که در سال جاری علاوه بر این تعداد، درصدی نیز بیشتر مشرف خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت  در خصوص مذاکرات انجام شده اخیر با مقامات عربستان تاکید کرد: در سفر اخیر ما به عربستان در مورد حل و فصل مسائل پولی و مالی با بانک عامل این کشور مذاکراتی انجام شد که نتایج مثبتی در برداشت و قرار شد در مرحله بعدی کارشناسان بطور فنی و تخصصی به این مسئله بپردازند.

لیالی در مورد هزینه سفر به عمره مفرده نیز گفت: هزینه سفرهای خارجی در گرو نرخ ارز است به گونه‌ای که با افزایش نرخ ارز هزینه‌ها نیز بالا می‌رود و به سازمان حج اینگونه مسائل ربطی پیدا نمی‌کند.

وی افزود: در مجموع هزینه سفر به عمره در سال جاری در مقایسه با سال گذشته درصد کمی افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در مورد اعزام افراد دارای اولویت‌های قبل از 300 نیز گفت: تاکنون فراخوان اعزام تا اولویت 250 اعلام شده است و چنانچه ظرفیت‌های خالی در کاروان‌ها وجود داشته باشد از اولویت‌های بعدی نیز دعوت خواهد شد و در مجموع سعی ما در سال جاری این است که تمامی 300 اولویت اعزام شوند که امیدواریم با افزایش ظرفیت‌ها این امر محقق شود.

کد خبر 166881
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز