پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: آی‌فون، تکنولوژی عصر حاضر، استعداد‌های نهفته سالمندان را کشف و شکوفا می‌کند

نقاشی

مادر بزرگی که استعداد خود را با آی‌ فون کشف کرد ۷۵ سال دارد. این بانوی بزرگ ایتالیایی اصل است. او توانست با کمک برنامه‌های جانبی روی "آی‌فون"، استعداد خود را در نقاشی کشف کند.

بگوییم؛ آفرین به آی‌فون یا بهتر است بگوییم؛ آفرین به همت و پشت کار این مادر بزرگ؟

لیویا کولاسنتی Livia Colasanti، مادر بزرگ خبر ما، ساکن رم، مدتی است که از کامپیوتر برای کار استفاده می‌کند.

در حال حاضر، او با کمک "آی‌فون"، پرتره‌ها و مناظر زیبایی را نقاشی می‌کند.

 

نقاشی

تصویر منظره زمستان

نقاشی

بسیار زیبا به حالت این کلاغ نگاه کنید.

لیویا 75 ساله در خصوص نقاشی‌هایش می‌گوید؛ من همیشه از دوران نوجوانی شیفته طراحی و نقاشی بوده و هستم. همچنین علاقه و کنجکاوی زیادی در زمینه فناوری و تکنولوژی دارم. شاید همین امر، مرا به این مرحله از زندگی کشانده است.

او در باره چگونگی شروع کار نقاشی با آی‌فون می‌گوید؛ هنگامی که دخترم برای روز تولدم یک آی‌فون به من هدیه داد. با کنجکاوی به بررسی  محتوای آن کردم. در این بین به برنامه‌  Doodle Buddy برخوردم که برایم بسیار جالب و جذاب بود. من به کمک همین برنامه، توانستم با انگشتم روی تلفن همراهم نقاشی بکشم.

لیویا کولاسنتی مادر بزرگ، برای اینکه بتواند از ایکون‌های این برنامه برای مثال؛ سطوح مختلف رنگ‌ها، بازگشت به مرحله اولیه، تصحیح خطاها و ... استفاده کند، به سراغ اینترنت می‌رود تا به صورت آنلاین، آموزش‌های این برنامه را دریافت کند.

نقاش سالمند خبر ما به شیرینی از خاطره‌اش می‌گوید؛ من همیشه از اینکه کسی هنگام نقاشی  به من زنگ بزند وحشت داشتم. می‌ترسیدم که کارم از بین برود. اما، کم کم یاد گرفتم چطور آن را کنترل کنم.

جالب است بدانید که این مادربزرگ عضو فیس بوک است و به کمک نوه‌اش تعدادی از نقاشی‌هایش را  بر روی یو تیوب و فیس بوک گذاشته است.

امیدواریم، در دنیای که روز به روز بین نسل‌ جوان و سالمندش فاصله‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود، فاصله‌هایی که گاهی به قیمت ندیده گرفتن و تحقیر این گروه  سنی تمام می‌شود. شاید، تکنولوژی حاضر بتواند این فاصله را کمتر و کمتر کند.

از فرصت استفاده کرده بنویسم، سالمندان منبعی از تجارب و خاطرات تلخ و شیرین گذشته هستند. نباید تنها و بلا استفاده آنها را رها کرد.

آنها نیز باید با فرصت‌ زمانی بدست آمده از  کم شدن مشغله‌های زندگی در این سن به فعالیت‌های اجتماعی، هنری، ورزشی و پرداختند به علاقه‌های شخصی روی آورده و همچنان آنها را  جزء اهم کارهای روزانه خود قرار دهند.

نقاشی

چهره بسیار ساده و قوی!

نقاشی

بسیار شاد و زیبا. این نقاشی نشان از روحیه شاد و سلامت دارد.

 

نقل و روایت تجربه‌ و خاطره‌های گذشته نیز توسط سالمندان،یک فعالیت مثبت تلقی می‌شود. چرا که نسل حاضر را در جریان رویداد‌های واقعی گذشته قرار گرفته و بینش و دریافت آنها را از وقایع زندگی وسعت می‌بخشد.

همچنین این امر، باعث می‌شود هم سالمندان در جامعه نقش شایسته و به حقی برای خود به دست آورند و هم نسل جوان با کسب تجربه‌های آنها به آنها  و آینده سالمندی خود احترام خواهند گذاشت.

http://www.lastampa.it

کد خبر 166880
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز