سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: اکثریت نمایندگان مجلس دفاع شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی درباره مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر وصول مطالبات معوق بانکی را رد کردند و به او کارت زرد دادند.

به گزارش همشهری، او که برای پاسخگویی به سؤال ابوالفتح نیکنام نماینده رامسر و تنکابن در خصوص ماموریت اداره نظارت در امور بانک‌های تجاری در صحن علنی مجلس حاضر شده بود، نتوانست نمایندگان مجلس را قانع کند و از 194 نماینده حاضر در این نشست، 74 نماینده دفاع وزیر اقتصاد را رد کردند و تنها 69‌نماینده توضیح او را قانع‌کننده دانستند و 18 نماینده هم رأی ممتنع دادند.

حسینی در حالی از اجرای مصوبه وصول مطالبات معوق بانکی ابلاغی توسط شورای پول و اعتبار و اخذ جریمه از بدهکاران بانک‌ها دفاع کرد که نماینده سؤال‌کننده خطاب به وی گفت: تا به حال از خود سؤال کرده‌اید چرا بانک‌ها رشد قارچ گونه‌ای دارند؟ وزیر اقتصاد با تشریح فرایند بخشش یا جریمه بدهکاران بانکی گفت: آنچه اداره نظارت انجام داده ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار بوده و من کاملاً از این حرکت قانونی حمایت می‌کنم.

اما نماینده سؤال‌کننده در واکنش به اظهارات وزیر اقتصاد اعلام کرد: شما فرمودید جریمه‌ها 6‌درصد است اما جریمه‌ها از 6‌درصد شروع می‌شود و تا 14‌درصد نیز افزایش می‌یابد و بانک‌ها از طریق این جریمه‌ها کیسه‌های خود را پر پول می‌کنند که این امر با توزیع عادلانه ثروت همخوانی ندارد.

کد خبر 166783
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز