پرسپولیس می‌توانست با پیروزی مقابل الغرافه قطر صعود خود را به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا قطعی کند ولی شاگردان مصطفی دنیزلی در پایان با تساوی یک بر یک مقابل میهمان خود متوقف شدند تا چشم به بازی‌های آینده داشته باشند.

فوتبال

قابل پیش‌بینی بود که پرسپولیس با توجه به شرایط میزبانی، بازی را تهاجمی آغاز کند. این تیم که برخلاف بازی‌های قبلی پیراهن مشکی‌رنگ برتن کرده بود، در همان دقایق ابتدایی قصد بازکردن دروازه الغرافه را داشت و شاگردان مصطفی دنیزلی عمق دفاع حریف را نشانه گرفته بودند. در طرف مقابل تیم قطری هم در این لحظات سعی در آرام کردن بازی، استفاده از ضد‌حملات و سرعت فرهاد مجیدی داشت تا به دروازه پرسپولیس نزدیک شود.

هر‌چند پرسپولیس درصدد گلزنی بود ولی در ایجاد فرصت گلزنی مشکل داشت و این الغرافه بود که در دقیقه 27 نخستین موقعیت جدی را روی دروازه حریف ایجاد کرد. در این لحظه فرهاد مجیدی در موقعیتی تقریبا تک به تک می‌توانست دروازه میزبان را باز کند ولی آودوکیچ دروازه‌بان پرسپولیس توپ را به کرنر فرستاد. یک دقیقه بعد آودوکیچ باز هم یک موقعیت دیگر را از الغرافه گرفت تا دروازه پرسپولیس همچنان بسته بماند.

در این لحظات بازیکنان الغرافه جریان بازی را در دست گرفته بودند. در دقیقه 35 پرسپولیس اولین موقعیت جدی را روی دروازه حریف ایجاد کرد ولی ضربه محمد نوری بعد از برخورد به بازیکن الغرافه به شکلی خطرناک راهی کرنر شد. در دقیقه37 هم غلامرضا رضایی خطای شدیدی روی بازیکن الغرافه انجام داد که جریمه‌‌اش کارت قرمز بود ولی خوش‌شانس بود که ایرماتوف او را اخراج نکرد. بازی این دو تیم در دقایق پایانی نیمه اول بیشتر در میانه میدان جریان داشت و سرانجام 2تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند. این در حالی بود که پرسپولیس بر خلاف انتظار بازی ضعیفی را از خود به نمایش گذاشت.

اخراج مجیدی

پرسپولیس باز هم نیمه دوم را تهاجمی آغاز کرد ولی آنها بر خلاف بازی‌های قبلی در ایجاد موقعیت گل مشکل داشتند. پرسپولیس در نیمه‌دوم برخلاف شروع نیمه اول قصد داشت با ارسال از کناره‌ها به گل برسد ولی توپی به مهاجمان این تیم از جمله رضایی و ایمون زاید نمی‌رسید و هافبک‌های پرسپولیس هم در تغذیه مهاجمان ناموفق بودند.

در دقیقه54 بود که پرسپولیس می‌توانست به گل برسد ولی ضربه علی کریمی از بالای دروازه به بیرون رفت. 2دقیقه بعد ایمون زاید یک فرصت استثنایی را در عین ناباوری از دست داد. سانتر کریمی در یک فرصت ایده‌آل به زاید رسید ولی ضربه سر او به شکلی تعجب‌آور از بالای دروازه راهی اوت شد. در دقیقه58 هم الغرافه یک فرصت ایده آل را از دست داد و ضربه‌سر ابراهیم با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در نیمه دوم مجیدی که در بین مدافعان پرسپولیس گرفتار شده بود، در چند صحنه رو به بازی خطرناک آورد و چند خطای پی در پی باعث شد تا او کارت زرد بگیرد. این پایان ماجرا نبود، چرا که او در دقیقه72 وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد و با تمارض خودش را به زمین انداخت اما ایرماتوف فریب نخورد و مجیدی را با دادن کارت زرد دوم اخراج کرد. مجیدی که از این اتفاق به‌شدت عصبانی بود، بعد از ترک زمین پیراهنش را از تن درآورد و یک پیراهن آبی بر تنش بود. او این پیراهن را در حرکتی ناشایست به هواداران پرسپولیس نشاند داد، این در حالی بود که تماشاگران پرسپولیس حتی از ابتدای بازی هم هیچ شعاری علیه او نداده بودند.

بعد از اخراج مجیدی، فشار حملات پرسپولیس بیشتر شد و بلافاصله 2فرصت ایده‌آل را توسط فشنگچی و نوری از دست دادند. شاگردان دنیزلی تحت هر شرایطی به‌دنبال کسب 3 امتیاز بودند و سرانجام در دقیقه 84‌بود که به گل رسیدند. پاس عمقی نوری در گوشه محوطه جریمه الغرافه به کریمی رسید و این بازیکن با یک سر توپ زدن مدافع حریف را جا‌گذاشت. ضربه کریمی بعد از برخورد به مدافع الغرافه وارد دروازه شد تا 96 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی غرق در شادی شوند.

پرسپولیس فقط چند دقیقه بیشتر با پیروزی فاصله نداشت ولی در دقیقه90 خوشحالی شاگردان دنیزلی از بین رفت. لورانس هافبک الغرافه با یک شوت دیدنی توپ را به تور دروازه چسباند و این در حالی بود که توپ در بین راه به سر مهرداد پولادی برخورد کرد. این بازی در نهایت با تساوی یک‌بریک به پایان رسید تا پرسپولیس 8 امتیازی شود و همچنان در صدر جدول باقی بماند.

کد خبر 166771
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز