همشهری آنلاین: پرسپولیس در مدیریت‌ جدید‌اش هیچ بدهی‌ای را به جا نگذاشته اما مدارک و اسناد نشان می‌دهد که این تیم حدود 15 میلیارد تومان به افراد مختلف بدهکار است و امکان حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد.

پرسپولیس

جمشید زارع در گفت‌وگو با فارس در خصوص شکایت آرفی از پرسپولیس و احتمال کسر امتیاز از این تیم اظهار داشت: آرفی چند روز قبل به همراه مدیر برنامه‌هایش به دیدار من آمد و توافقاتی با هم کردیم که پولش را در چند قسط پرداخت کنیم. آن طوری که بررسی شده آرفی بالغ بر 150 هزار یورو از ما طلب دارد.

 وی افزود: قرار شد آرفی دیداری با رویانیان داشته باشد. بعید می‌‌دانم در این فصل خطر کسر امتیاز ما را تهدید کند اما با ادامه این روند فصل آینده اتفاقاتی تلخ برای ما خواهد افتاد.

 زارع ادامه داد: به غیر از آرفی به وینگادا و دستیارش، میاچ، علی دایی، سپهر حیدری نیز بدهکاریم. البته امروز هم مجتبی زارعی به من پیامک داد و گفت حکم کمیته انضباطی را گرفته و اگر پول او را ندهیم موضوع را از فیفا پیگیری خواهد کرد. ما همچنین از سال 1390 به هتل‌ها و سایر جاها نیز بدهی داریم.

 زارع یادآور شد: از زمانی که ما در نیمه دوم سال 90 به پرسپولیس آمدیم تا الان دیناری بدهی با تدابیر رویانیان بر جا نگذاشتیم بلکه به تعهدات خود عمل کردیم. شرایط طوری است که وزارت ورزش باید به ما در حال حاضر کمک کند تا بتوانیم تیم فصل آینده را پرقدرت ببندیم و ناکامی‌ها را جبران کنیم. ما این را می‌دانیم که فیفا و بالا دستی‌های او با پرسپولیس و هیچ تیمی شوخی ندارد و باز هم می‌گویم کسر امتیاز در فصل آینده پرسپولیس را تهدید می‌کند.

 وی در پاسخ به سوال که پرسپولیس چقدر از قبل بدهی دارد، گفت: حدود 15 میلیارد تومان بدهی داریم که باید در این خصوص دولت و وزارت ورزش به ما کمک کنند.

ماجرای آرفی

‌اشپیتیم آرفی مهاجم پیشین پرسپولیس که سال 88 با عقد قرارداد 2 ساله به این تیم پیوست هنوز بخشی از مبلغ قراردادش را دریافت نکرده و به همین دلیل باشگاه پرسپولیس در آستانه کسر امتیاز و حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد. این در حالی است که پرسپولیس پیش از این نیز در زمان مربیگری افشین قطبی در لیگ هفتم به دلیل شکایت رافائل بازیکن نیجریه‌ای با کسر 6 امتیاز مواجه شده بود.

 نبوی مدیر برنامه‌های اشپیتیم آرفی در این باره گفت: آرفی در تاریخ 9 اردیبهشت سال 88 و در زمان مدیریت عباس انصاری‌فرد با عقد قرارداد دو ساله به پرسپولیس پیوست اما هنوز بخشی از پول وی و همین طور 10 درصد قانونی من پرداخت نشده است.

 وی ادامه داد: سال گذشته و پس از اینکه مذاکرات‌مان با انصاری‌فرد و کاشانی به نتیجه نرسید به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران شکایت کردیم. انصاری‌فرد و کاشانی به وعده‌هایی که دادند عمل نکردند و ما مجبور به شکایت شدیم. دی‌ماه سال 90 کمیته انضباطی حکم داد و اعلام کرد باشگاه پرسپولیس باید طلب آرفی بدهد که این پول شامل 10 درصد من نیز می‌شود.

 مدیر برنامه‌های مهاجم پیشین پرسپولیس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این موضوع پیگیری نشد شکایت‌مان را به فیفا بردیم. اواسط فروردین در مقر فیفا حضور یافتم و حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران را به آنها نشان دادم. مسئولان فیفا اعلام کردند در صورتی که پرسپولیس این پول را پرداخت نکند با جریمه‌ای معادل کسر 9 امتیاز و همین‌طور حذف از لیگ قهرمانان آسیا مواجه خواهد شد.

 وی اضافه کرد: وقتی این شرایط را دیدم از مسئولان فیفا خواستم دست نگه دارند و به آنها گفتم قرار است باشگاه پرسپولیس پول را بدهد. من ایرانی و پرسپولیسی هستم و به همین دلیل نمی‌خواستم علیه یک تیم ایرانی چنین حکمی صادر شود.

 نبوی گفت:‌ پس از این ماجرا با زارع قائم مقام باشگاه پرسپولیس صحبت کردم تا اینکه روز گذشته با رویانیان جلسه داشتم. پیش از جلسه وقتی به رویانیان گفتم آرفی از پرسپولیس طلبکار است تعجب کرد و به همین دلیل خواستار برگزاری جلسه شد. وی چهارشنبه با من تماس گرفت و روز گذشته با هم جلسه داشتیم.

 مدیر برنامه‌های آرفی اظهار داشت: رویانیان اولین مدیری است که با من تماس گرفت که این رفتار او ارزشمند است. او مدیر خوبی است و من به خاطر شخصیت رویانیان و اینکه ایرانی و پرسپولیسی هستم اعلام کردم به پرسپولیس مهلت می‌دهم تا طلب من و آرفی را پرداخت کند.

 وی گفت:‌ در زمان پیگیری این موضوع دلالان عربی با من تماس گرفتند و اعلام کردند به شما پول می‌دهیم تا شکایت‌تان را پیگیری کنید. نمی‌دانم آنها چگونه متوجه ماجرا شدند اما با توجه به حکم کمیته انضباطی و تهدید فیفا به من پیشنهاد کردند در ازای دریافت مبلغی شکایتم را پیگیری و پرسپولیس را محروم کنم. در جواب به آنها گفتم حاضر به چنین کاری نیستم چرا که من ایران و پرسپولیس را دوست دارم.

کد خبر 167038
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز