سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: به دنبال حرکت وحشیانه نظامی صهیونیست در ضرب و شتم یک فعال صلح طلب دانمارکی با استفاده از اسلحه، دولت دانمارک روز سه شنبه با صدور بیانیه رسمی، خواستار توضیح مقامات رژیم صهیونیستی در مورد این اقدام غیر انسانی شد.

دانمارک خواستار توضیح رسمی از سوی رِژیم صهیونیستی شد

به گزارش ایرنا، یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته در تلاش برای ممانعت از ورود فعالان صلح طلب خارجی به کرانه باختری رود اردن در منطقه 'غور'، در اقدامی وحشیانه با کوبیدن سلاح سنگین خود به صورت یک صلح طلب دانمارکی که به همراه سایر افراد با دوچرخه درحال عبور از منطقه بودند، وی را به شدت مضروب کرده و مانع از حرکت او و همراهانش شد.

انتشار فیلم این اقدام خشونت بار و غیر انسانی در شبکه های اینترنتی، خشم افکار عمومی نسبت به اقدامات جنایت بار نظامیان صهیونیست را دو چندان کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از نسخه آنلاین روزنامه پولیتیکن، وزیر امور خارجه دانمارک گفت دولت این کشور خواستار توضیح رسمی مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص این اقدام خشونت بار شده است.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی 'ویلی سوندال'، به دنبال دستور وزارت امور خارجه ، سفیر دانمارک در تل آویو از مقامات رژیم صهیونیستی خواسته که هرچه سریعتر گزارش کاملی در مورد این حادثه و اقدامات انجام شده در رابطه با عامل خشونت ارائه کنند.

براساس گزارش رسانه ها، فعالان صلح طلب که تعداد آنها حدود 250 نفر بوده، در حال عبور با دو چرخه از مناطق اشغالی و کرانه باختری از سوی نظامیان صهیونیست متوقف شدند و بنا به گفته شاهدان عینی، این افراد مورد ضرب و شتم این نیروها قرار گرفته و دوچرخه های آنان تخریب شده است.

کد خبر 166739
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز