همشهری آنلاین: رئیس سازمان سنجش کشور پیشنهاد‌های این سازمان برای حذف کنکور دانشگاه‌ها را اعلام کرد.

محمد حسین سرورالدین در گفتگو با مهر،با بیان اینکه موضوع حذف کنکور دانشگاه‌ها در سال 86 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید افزود: در راستای اجرای این قانون کارگروه ماده چهار تشکیل شد که این کارگروه مأموریت یافت تا این قانون را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه تاکنون 17 جلسه در کارگروه ماده چهار تشکیل شده است افزود: پیشنهادی که سازمان سنجش برای حدف کنکور ارائه خواهد کرد آن است که باید رشته‌های تحصیلی دانشگاهی را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم تا تعداد داوطلبان و میزان ظرفیت‌ها در هر رشته مشخص شود.

رئیس سازمان سنجش کشور ادامه داد:در برخی از رشته‌ها که تعداد داوطلبان برابر ظرفیت قبولی است، دیگر برگزاری آزمون معنایی ندارد و می‌توانیم کنکور در این رشته‌ها را حذف کنیم.

وی با بیان اینکه از طرفی در برخی دیگر از رشته‌ها در دانشگاه رقابت بین داوطلبان وجود دارد اما رقابت سنگین نیست افزود: در خصوص این رشته‌ها می‌توان بدون برگزاری آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان عمل کرد.

سرورالدین در خصوص رشته‌هایی که رقابت سنگینی بین داوطلبان وجود دارد عنوان کرد: در برخی از رشته‌ها رقابت سنگینی بین داوطلبان برای تصاحب کرسی دانشگاه وجود دارد و مردودی آن به بیش از 20 هزار نفر می‌رسد که در خصوص این رشته‌ها فعلا نمی‌توان آزمون کنکور را حذف کرد.

وی اضافه کرد: پیشنهادی که سازمان سنجش برای این دست از رشته‌ها دارد آن است که تا وقتی که رقابت سبک‌تر نشده است هم آزمون برگزار شود و هم سوابق تحصیلی داوطلبان مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 166728

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز