همشهری آنلاین: معاون شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: در کنکور 91،بیش از 450 هزار نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی ثبت نام کردند که از این تعداد 145 هزار نفر پسر و مابقی دختر هستند.

آزمون

به گزارش ایسنا، طبیب‌زاده در همایش معاونین آموزشی دانشگاه علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خطاب به معاونین آموزشی گفت: برخی از دانشگاه‌ها برای شهرهای اقماری و واحدهای کوچک‌تر خود مجوز موقت گرفته بودند که برای پذیرش دانشجوی جدید باید فرآیندهای اداری را طی کنند تا بتوانند مجوز قطعی دریافت کنند.

معاون شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی با بیان اینکه در کنکور 90 بیش از 21 هزار نفر برای رشته‌های علوم پزشکی ظرفیت اعلام شده بود، گفت: با این حال پس از اعلام نتایج بیش از 25 هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به آمار داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور 91، گفت: بیش از 450 هزار نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی ثبت‌نام کردند که از این تعداد فقط 145 هزار نفر آنها پسر و مابقی دختران هستند. در واقع بیشترین جنسیت شرکت کننده در گروه علوم تجربی را دختران تشکیل می‌دهند.

وی افزود: بیشترین آمار داوطلبان در گروه علوم تجربی از تهران و کمترین از سمنان است.

وی با اشاره به نحوه پذیرش دانشجوی بومی اظهار کرد: در پذیرش بومی استانی محاسبه می‌شود و برای شهر به خصوصی مجوز داده نمی‌شود.

طبیب‌زاده با تاکید بر تربیت هدفمند نیروی انسانی خاطرنشان کرد: کسی که از طریق بومی پذیری پذیرفته می‌شود بومی استان است و این به معنایی نیست که بومی منطقه خاصی باشد.

وی با اشاره به تربیت هدفمند نیرو مبتنی بر نیاز، خاطرنشان کرد: باید با پذیرش هدفمند نیروی مورد نیاز مناطق و استان‌هایی که نیاز دارند را رفع کرد.

طبیب زاده با بیان اینکه از سال 86 مقرر شد به تدریج دوره کاردانی حذف شود، اظهار کرد: براساس این سیاست دوره کاردانی در حال حاضر حذف شده است و این موجب شد که تعداد داوطلبان آزمون کارشناسی ناپیوسته در سال 90 کاهش 6 هزار نفری داشته باشد.

کد خبر 169061

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز