همشهری آنلاین: عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در واکنش به اظهارات جدید غلامحسین الهام درباره انتصابات اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اظهارات «الهام» نه تنها نپخته است بلکه یک جسارت به بزرگان کشور محسوب می‌شود.

جواد حق‌شناس در گفتگو با همشهری آنلاین در واکنش به اظهارات اخیر غلامحسین الهام  که درباره انتصاب اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است «مقام معظم رهبری می‌خواهند از همه چهره‌های سیاسی موجود جامعه، به‌خصوص افرادی که احتمال می‌رود به مجلس نتوانند ورود کنند، استفاده کنند. بیکاری برای سیستم، مزاحمت ایجاد می‌کند»، گفت: اظهارات «الهام» یک جسارت به بزرگان کشور است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اظهارات «الهام» درباره مجمع تشخیص و انتصاب اعضای آن، خیلی پخته نیست مگر اینکه وی مستندی بیاورد مبنی بر اینکه الآن چه فردی در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شده که «قبلاً بیکار بوده و مزاحمت ایجاد می‌کرده است».

حق شناس خاطرنشان کرد: مجموعه عملکردی که در مدت بیست و چند سال رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای شاهد هستیم، نشان می‌دهد که ایشان در مواضع خود صریح هستند و اهل تعارف هم نیستند. یکی از مختصات رهبری انقلاب که در دنیا نیز به این امر شناخته شده‌اند «بدون رو در بایستی عمل کردن» است.

وی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: با اظهارات «الهام» درباره انتصابات مجمع تشخیص مصلحت نظام اصلاً موافق نیستم. 

به گزارش همشهری آنلاین، غلامحسین الهام روز گذشته در مصاحبه رجا که تابناک نیز گوشه‌هایی از آن را منتشر کرده است در پاسخ به سوالی درباره حکم اخیر مقام معظم رهبری در مورد اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابقا یا انتصاب برخی از افراد و اینکه چگونه است که در مجمع به آنان اعتماد می‌شود، گفته است: «مقام معظم رهبری می‌خواهند از همه چهره‌های سیاسی موجود جامعه، به‌خصوص افرادی که احتمال می‌رود به مجلس نتوانند ورود کنند، استفاده کنند. بیکاری برای سیستم، مزاحمت ایجاد می‌کند».

وی در ادامه افزوده است: در مجمع تشخیص مصلحت، انتصاب خود افرادش هم یک جور مصلحت است. هم مصلحت است و هم باید از اطلاعات آن‌ها در یک جائی در نظام استفاده شود که می‌شود. تثبیت آقای هاشمی را هم رهبری بر تغییر وی ارجح می‌بینند، ولی معلوم است که مجمع کارآیی خود را از دست داده است. شاید این طور تلقی شود که این عدم کارآیی به دلیل نسبت مجمع با دولت و رفتارهای تند و کینه‌ورزانه آن با دولت است و دولت که عوض شود، این کارآیی‌ها برمی‌گردد و رفتار‌ها تغییر می‌کنند.

کد خبر 166701
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز