همشهری آنلاین: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در واکنش به اظهارات جدید غلامحسین الهام درباره انتصابات اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: منشأ این صحبت‌ها پرداختن به مسائل فرعی و «حاشیه‌سازی» است. فکر می‌کنم الآن برخی افراد در جامعه به دنبال مشغول کردن مسئولین و مردم به موضوعاتی هستند که آنها را از مسائل اصلی کشور بازدارند.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با همشهری آنلاین در واکنش به اظهارات اخیر غلامحسین الهام از نزدیکان رئیس جمهور که درباره انتصاب اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است «مقام معظم رهبری می‌خواهند از همه چهره‌های سیاسی موجود جامعه، به‌خصوص افرادی که احتمال می‌رود به مجلس نتوانند ورود کنند، استفاده کنند. بیکاری برای سیستم، مزاحمت ایجاد می‌کند»، گفت: منشأ این صحبت‌ها پرداختن به مسائل فرعی و «حاشیه‌سازی» است. به نظر می‌رسد مسائل بسیار مهمتری در کشور داریم که باید به آنها توجه شود و از پرداختن به مسائل فرعی و غیر اصلی پرهیز کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: این نوع اظهارنظرها خصوصاً در رابطه با انتصابات رهبری انقلاب، فاقد مبانی سیاسی و دقت است.

ترقی در تشریح هدف برخی افراد از آنچه که تحت عنوان «حاشیه‌سازی» نام برد، گفت: فکر می‌کنم الآن برخی افراد در جامعه به دنبال مشغول کردن مسئولین و مردم به موضوعاتی هستند که آنها را از مسائل اصلی کشور بازدارند. آنچه در مجلس رخ می‌دهد، آنچه در عزل و نصب‌ها و عرصه‌های دیگر داریم مشاهده می‌کنیم نیز در راستای سیاست استراتژی مشغول‌سازی مسئولان به موضوعات غیر اصلی است که منشأش بیشتر در خارج کشور است و در داخل کشور توسط بعضی‌ها به آنها دامن زده می‌شود. این به ضرر کشور است.

وی افزود: مسئولان باید فارغ از این مشغولیت‌های ذهنی به مسائل اقتصادی و تولید ملی بپردازند و همه انرژی‌شان را برای تحقق اهداف نظام و انقلاب منسجم کنند و اجازه ندهند پازل‌های دشمن در کشور اجرا شود.  به گزارش همشهری آنلاین، غلامحسین الهام روز گذشته در مصاحبه رجا که تابناک نیز گوشه‌هایی از آن را منتشر کرده است در پاسخ به سوالی درباره حکم اخیر مقام معظم رهبری در مورد اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابقا یا انتصاب برخی از افراد و اینکه چگونه است که در مجمع به آنان اعتماد می‌شود، گفته است: «مقام معظم رهبری می‌خواهند از همه چهره‌های سیاسی موجود جامعه، به‌خصوص افرادی که احتمال می‌رود به مجلس نتوانند ورود کنند، استفاده کنند. بیکاری برای سیستم، مزاحمت ایجاد می‌کند».

وی در ادامه افزوده است: در مجمع تشخیص مصلحت، انتصاب خود افرادش هم یک جور مصلحت است. هم مصلحت است و هم باید از اطلاعات آن‌ها در یک جائی در نظام استفاده شود که می‌شود. تثبیت آقای هاشمی را هم رهبری بر تغییر وی ارجح می‌بینند، ولی معلوم است که مجمع کارآیی خود را از دست داده است. شاید این طور تلقی شود که این عدم کارآیی به دلیل نسبت مجمع با دولت و رفتارهای تند و کینه‌ورزانه آن با دولت است و دولت که عوض شود، این کارآیی‌ها برمی‌گردد و رفتار‌ها تغییر می‌کنند.

کد خبر 166683
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز