همشهری آنلاین: عضو جامعه اسلامی مهندسین در واکنش به اظهارات جدید غلامحسین الهام درباره انتصابات اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ممکن است افرادی که خود در چارچوب قانون حرکت نمی‌کنند نگران حرکت قانونی مجمع تشخیص مصلحت نظام باشند.

محسن یحیوی در گفتگو با همشهری آنلاین در واکنش به اظهارات اخیر غلامحسین الهام  که درباره انتصاب اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است «مقام معظم رهبری می‌خواهند از همه چهره‌های سیاسی موجود جامعه، به‌خصوص افرادی که احتمال می‌رود به مجلس نتوانند ورود کنند، استفاده کنند. بیکاری برای سیستم، مزاحمت ایجاد می‌کند»، گفت: تصور می‌کنم این اظهارات از فردی ممکن است شنیده شود که مجمع تشخیص و جایگاه آن را نمی‌شناسد.

وی افزود: این اظهارات برخاسته از یک احساس و درک غلط و عدم شناخت مجمع تشخیص مصلحت نظام است وگرنه جایگاهی که مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان فصل ختام اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان دارد نشان‌دهنده این است که باید کسانی در آن حضور داشته باشند که دارای تجربیات تقنینیه و اجرائیه در حد بالا باشند که بتوانند مصلحت نظام را تشخیص دهند.

عضو جامعه اسلامی مهندسی خاطرنشان کرد: جایگاه مجمع تشخیص، جایگاهی است که افراد زاید در آن قرار نمی‌گیرند بلکه افرادی که آشنایی کامل با مسائل داخلی و خارجی دارند را در آنجا قرار می‌دهند. مقام معظم رهبری نیز قطعاً با در نظر گرفتن اهمیت وظایف و کارکردهای مجمع تشخیص مصلحت نظام از این افراد در مجمع استفاده می‌کنند.

یحیوی افزود: ممکن است افرادی که خود در چارچوب قانون حرکت نمی‌کنند نگران حرکت قانونی مجمع تشخیص مصلحت نظام باشند. رئیس جمهور که رئیس آقای الهام است خود عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. بنابراین باید دید ناراحتی افرادی مانند الهام از کجاست.

این فعال سیاسی در واکنش به اظهارات جدید الهام درباره مجمع تشخیص که در سایت‌های خبری منتشر شده است، به همشهری آنلاین گفت: این حرف‌ها از فکر آرام و منطقی بیرون نمی‌آید.

به گزارش همشهری آنلاین، غلامحسین الهام روز گذشته در مصاحبه رجا که تابناک نیز گوشه‌هایی از آن را منتشر کرده است در پاسخ به سوالی درباره حکم اخیر مقام معظم رهبری در مورد اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابقا یا انتصاب برخی از افراد و اینکه چگونه است که در مجمع به آنان اعتماد می‌شود، گفته است: «مقام معظم رهبری می‌خواهند از همه چهره‌های سیاسی موجود جامعه، به‌خصوص افرادی که احتمال می‌رود به مجلس نتوانند ورود کنند، استفاده کنند. بیکاری برای سیستم، مزاحمت ایجاد می‌کند».

وی در ادامه افزوده است: در مجمع تشخیص مصلحت، انتصاب خود افرادش هم یک جور مصلحت است. هم مصلحت است و هم باید از اطلاعات آن‌ها در یک جائی در نظام استفاده شود که می‌شود. تثبیت آقای هاشمی را هم رهبری بر تغییر وی ارجح می‌بینند، ولی معلوم است که مجمع کارآیی خود را از دست داده است. شاید این طور تلقی شود که این عدم کارآیی به دلیل نسبت مجمع با دولت و رفتارهای تند و کینه‌ورزانه آن با دولت است و دولت که عوض شود، این کارآیی‌ها برمی‌گردد و رفتار‌ها تغییر می‌کنند.

کد خبر 166667
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز