همشهری آنلاین: یک نماینده با تاکید بر اینکه مجلسی که تا این حد به ریاست یک سازمان حساسیت نشان می‌دهد شایسته نیست که به سرنوشت کشوری که از سوی رئیس جمهوری به تمسخر گرفته شده بی‌تفاوت باشد گفت: احمدی نژاد مسائل حاشیه‌ای مثل انتصاب مرتضوی و در راس امور نبودن مجلس را پیش می‌کشد تا از این طریق ذهن‌ها از ناکارآمدی دولت منحرف شود.

داریوش قنبری در گفتگو با همشهری آنلاین، درباره عدم قبول استعفای مرتضوی از سوی رئیس جمهوری گفت: ضعف نظارتی که مجلس هشتم در سال‌های گذشته از خود نشان داد دولت را نسبت به مجلس گستاخ کرده و رئیس جمهوری احترامی به نظر نمایندگان قائل نیست.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مروه در مجلس هشتم افزود:اگر مجس قدرتمندانه رفتار می‌کرد و از حقوق نظارتی خود در مقابل تخلفات دولت استفاده می‌کرد شاهد بی‌محلی‌های دولت به مجلس نبودیم.

وی اعلام نظر میر تاج الدینی نسبت به اینک رئیس حمهوری تعهدی به مجلس برای پذیرش استعفای مرتضوی ندارد را نوعی ناسازگاری خواند و گفت: دولت بنای ناسازگاری دوباره با مجلس دارد.

این عضو فراکسیون خط امام (ره) ادامه داد: چنانکه استعفای مرتضوی پذیرفته نشود باز هم همان بهانه برای استیضاح کنندگان وجود دارد و مجلس باید از حقوق خود برای استیضاح استفاده کند، اما موضوع اصلی این است که مجلس باید تکلیف خود را با احمدی نژاد مشخص کند نه با شیخ الاسلامی.

قنبری با بیان اینکه در حال حاضر مسائل مهمتری به جز اما و اگرهای استیضاح وزیر وجود دارد به همشهری آنلاین گفت: بیکاری، گرانی و تورم و ناکارآمدی اقتصادی دولت مسائل مهمی است که باید ذهن مجلس را درگیر کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: آقای احمدی نژاد مسائل حاشیه‌ای مثل انتصاب مرتضوی و در راس امور نبودن  مجلس را پیش می‌کشد تا از این طریق ذهن مردم و افکار عمومی را مشغول کند تا ذهن مجلس و مردم از ناکارامدی و بی‌کفایتی اقتصادی وی منحرف شود و به مسائل اساسی چون تورم و پایین آمدن ارزش پول ملی مشغول نشود.

قنبری احمدی نژاد را صاحب ترفندهای خاصی دانست و گفت: در این شرایط مجلس بهتر است تکلیف دولت را در ارتباط با ناکارامدی و ناتوانی‌اش مشخص کند، مجلسی که تا این حد به ریاست یک سازمان حساسیت نشان می‌دهد شایسته نیست که به سرنوشت کشوری که از سوی رئیس جمهوری به تمسخر گرفته شده بی‌تفاوت باشد.

کد خبر 166611
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز