یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

گروه شهری: با تصویب شورای اسلامی شهر تهران، میزان تسهیلات تشویقی پرداخت مطالبات شهرداری افزایش یافت.

شورای اسلامی شهر تهران در چهارصد و پنجاه و سومین جلسه خود با افزایش میزان تسهیلات تشویقی در پرداخت مطالبات شهرداری تهران از 18درصد به 22درصد موافقت کرد.خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر در پایان چهارصدوپنجاه‌و‌سومین جلسه شورا در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن اعلام خبر تصویب لایحه دوفوریتی اصلاحیه مصوبه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران افزود: گستره شمول این مصوبه، عوارض مربوط به زیربنا، تراکم، مازاد تراکم پایه، تفکیک اراضی، تغییر کاربری، پذیره، حذف و کسری پارکینگ، تخلفات ساختمانی که شامل جریمه کمیسیون ماده100 شده‌اند، بیش‌آمدگی و حق تشرف است.

سخنگوی شورای شهر با اشاره به سخنان شهردار در دفاع از این لایحه خاطرنشان کرد: شهرداری تهران این لایحه را در شرایطی به شورای شهر ارائه کرده که نرخ تورم از سوی بانک مرکزی 21.5درصد و همچنین نرخ پرداخت سود بانکی بین 18 تا 21 درصد اعلام شده است، بنابراین پرداخت تسهیلات تشویقی درصورت پرداخت یکجای مطالبات به شهرداری تهران از سوی مودیان می‌تواند در جذب و مهار نقدینگی کمک کند.

عضو کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر اظهارداشت: بخش دیگر اصلاحیه مصوبه فوق مربوط به زمان اجرای مصوبه است که زمان آن از تاریخ ابلاغ مصوبه تا پایان شهریور ماه سال‌جاری تعیین شده است، ضمن آنکه درصورت تشخیص شهردار تهران این مصوبه می‌تواند برای 6 ماه دوم سال 91 نیز تمدید شود. به‌گفته دانشجو، محل دریافت این بخشودگی تنها حوزه شهرسازی خواهد بود.

سخنگوی شورای شهر در ادامه نشست خود با خبرنگاران در پاسخ به انتقاد رئیس کمیسیون عمران شورا نسبت به عملکرد مترو در سال90 گفت: برداشت من این است که هم رئیس کمیسیون عمران شورای شهر و شهردار تهران هر دو از دیدگاه خود به موضوع نگاه می‌کنند به این معنی که آقای شکیب میزان خطوط به بهره‌برداری رسیده در مترو را ملاک عملکرد سال90 می‌داند و شهردار تهران نیز میزان عملیات عمرانی و حفاری تونل‌ها و تجهیزات ایستگاه‌ها را جزو عملکرد سال90 شرکت مترو می‌داند.
وی همچنین در پاسخ به این سؤال که اجرای طرح تفصیلی روی افزایش قیمت مسکن تاثیر‌گذار خواهد بود یا خیر؟ گفت: به میمنت اجرایی‌شدن طرح تفصیلی ساخت و ساز شهر نظام‌مند می‌شود و قرار نیست ساخت‌وساز محدود شود، بنابراین نگرانی برای افزایش قیمت‌ها از ناحیه اجرای طرح تفصیلی وجود ندارد.

از نظر سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تغییر قیمت مسکن پارامترهای دیگری هم دارد و این نظام اقتصادی و بانکی و مدیریتی کشور است که باید این حوزه را پایش کند و سیاست‌هایی را به کار ببرد تا با افزایش قیمت‌ها در حوزه مسکن مواجه نباشیم. وی همچنین از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رصد لحظه به لحظه شهرسازی در سطح شهر خبر داد و گفت: شهرداری تهران قول داده که در آینده نزدیک از طرحی بهره‌برداری خواهد شد که طی آن مدیران شهری و حوزه مدیریت شهر می‌توانند شهر را لحظه به لحظه رصد کنند.

دانشجو افزود: اجرای این سیاست اهمیت بسیاری دارد چرا که تمام اتفاقات حوزه شهری شفاف می‌شود و تفاسیر شخصی نیز به حداقل می‌رسد.دانشجو خاطرنشان کرد: مشابه چنین امکانی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک ایجاد شده که براساس آن مدیریت شهر به‌راحتی می‌تواند گره‌های ترافیکی را باز کند و یا در ایجاد معابر و خیابان‌های جدید و تغییر آنها اعمال مدیریت کند.
دانشجو در ادامه مصاحبه‌خود با خبرنگاران از بررسی نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل در تهران سخن گفت و افزود: براساس اظهارات رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورا بررسی نرخ کرایه‌های حمل ونقل (تاکسی، مترو و اتوبوس) از سه‌شنبه آینده در دستور کار این کمیسیون خواهد بود.

کد خبر 166432
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز