همشهری آنلاین: طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس که مربوط به تغییر نحوه سؤال از رئیس‌جمهور بود، بعد از کش و قوس‌های فراوان بار دیگر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و نمایندگان مجدداً با بررسی‌ دوفوریتی طرح تغییر نحوه سؤال از رئیس‌جمهور موافقت کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، پس از اظهارنظر علی مطهری به عنوان طراح طرح "‌تغییر نحوه سؤال از رئیس‌جمهور" و اظهارات موافقان و مخالفان، نمایندگان مجلس بار دیگر موافقت خود را با بررسی دو‌فوریتی این طرح اعلام کردند.

نمایندگان مجلس با 148رأی موافق، 39رأی مخالف و 10رأی ممتنع از مجموع 209نماینده حاضر در صحن مجلس به بررسی دو‌فوریتی این طرح رأی مثبت دادند.

به گزارش همشهری آنلاین، نمایندگان مجلس در جلسه هفته گذشته خود طرح تغییر نحوه سؤال از رئیس‌جمهور را در دستور کار داشتند که بررسی دو‌فوریتی آن هم در مجلس رأی آورد ولی بعد از آن ‌نمایندگان با کلیات این طرح مخالفت کردند و در نتیجه این طرح از دستور کار مجلس خارج شد.

بعد از آن بار دیگر این طرح با درخواست 50 نماینده در دستور کار ‌مجلس قرار گرفت ولی حمید رسایی طی تذکری این اقدام را خلاف آیین‌نامه دانست و لاریجانی هم تذکر وی را وارد اعلام کرد.

بر همین اساس مقرر شد که بار دیگر دو‌فوریت طرح یاد شده با اصلاحاتی در مجلس مورد بررسی قرار گیرد‌ که امروز این اتفاق افتاد و نمایندگان با بررسی دوفوریتی این طرح موافقت کردند.

کد خبر 166322
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز