گروه سیاسی: رئیس جمهوری اظهار داشت: ایران به فناوری تولید سوخت هسته‌ای دست پیدا کرده و حرکت ایران در این مسیر مانند قطاری است که روی یک ریل یک طرفه حرکت می‌کند و در آن توقف، دنده عقب و ترمز جایی ندارد.

محمود احمدی نژاد که در ششمین همایش سراسری روحانیون و مسئولان سازمان عقیدتی سیاسی ناجا سخن می‌گفت و ایسنا خبر آن را منتشر کرد، افزود: ما به فضل الهی چندی پیش دنده عقب و ترمز این قطار را کندیم و دور انداختیم و به آنها نیز اعلام کردیم؛ قطار ملت ایران در این مسیر ترمز و دنده‌ عقب ندارد.

احمدی نژاد همچنین تاکید کرد: ملت ایران اهل منطق و فکر است. ما معتقدیم که فکر بشر به سمت جلو حرکت کرده و دوران زورگویی و اسلحه به پایان رسیده است. 

به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد اظهار داشت:دشمنان ایران هرازگاه  موضوعی را به عنوان نقطه برخورد استکبار با ملت بزرگ ما دستاویز قرار می‌دهند که این بار موضوع هسته‌ای محور این چالش قرار گرفته است.

وی افزود: ایرانیان هر قله را که فتح می‌کنند دشمنان عصبانی می‌شوند و با همه توان وارد عمل می‌شوند اما فناوری هسته‌ای تنها یک دانش نیست بلکه عرصه رویارویی همه توانمندی‌های دنیای استکبار با توانمندی سیاسی و مدیریت انقلابی است.

رئیس جمهوری ادامه داد: آنها به ما می گویند که خواستار مذاکره هستند؛ در حالی که اسلام دین منطق و ما نیز اهل گفتگو هستیم ولی این مورد پذیرش ما نیست که برخی مانند دوران اولیه تاریخ بشر با اسلحه و زور بخواهند بر دنیا حکومت کنند.

احمدی نژاد در عین حال متذکر شد: سلاح غرب سلاحی از کار افتاده است و اگر سلاح آنها در دوران جدید بشریت که دوران تفکر اندیشه است اثر داشت شوروی از سقوط نجات پیدا می‌کرد، استراتژی بوش با شکست مواجه نمی‌شد و امروز آمریکایی‌ها در باتلاق عراق زمین‌گیر نمی‌شدند.

وی تاکید کرد: آنها به برخی از افراد که همسو با دشمن می‌اندیشند و زمزمه تسلیم و ساز حقارت سر می‌دهند دل بسته‌اند؛ آنها به کسانی دلخوش دارند که بر اساس خودخواهی و دنیا طلبی سقوط کرده و به جای آن که از دشمنان ملت سؤال کنند چرا زور می‌گویند ملت را مورد پرسش قرار می‌دهند که چرا ایستادگی می‌کنند ولی همان طور که در 28 سال گذشته دستاوردی نصیب آنها نشد اکنون نیز راه به جایی نخواهند برد.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی توسط مقام معظم رهبری ترسیم و تبیین شده و مسئولان اجرایی باید همان را اجرا نموده و به سوی جلو گام بردارند و قطعاً دشمن را مأیوس و دست‌های خائنین به کشور را قطع خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری خطاب به شرکت‌کنندگان در این همایش گفت: نیروی انتظامی امروز در کشور در برابر مردم نیست بلکه در خدمت و برای مردم است.

احمدی نژاد از نیروی انتظامی به عنوان یکی از تأثیرگذارترین و مهمترین نیروهای کشور نام برد که با توجه به تنوع و وسعت حوزه مأموریت وظیفه بسیار مهم و سنگینی در حوزه انتظامی و همچنین فرهنگی بر عهده دارد.

پیش از سخنان رئیس جمهوری، محمدعلی رحمانی، رئیس سازمان عقیدتی - سیاسی نیروی انتظامی در گزارشی اهداف، برنامه‌ها و رویکردهای عقیدتی - سیاسی نیروی انتظامی در سال پیامبر اعظم را تشریح کرد.

کد خبر 16616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز