همشهری‌آنلاین: شرکت هواپیمایی Jet2.com در پی فشار رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ورود عده‌ای از طرفداران فلسطین به کرانه باختری بلیط سه نفر از فعالان حامی فلسطین را لغو کرد.

هواپیما

جمعی از اعضای گروه‌های فعال در زمینه صلح تصمیم داشتند روز یکشنبه با سفر به تل آویو و بازدید از سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری، ضمن مخالفت با ادامه سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی،حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کنند.

اسرائیل با تحت فشار قرار دادن شرکت هواپیمایی Jet2 منجر به لغو شدن بلیط سفر سه زن بریتانیایی حامی فلسطین شده است.

این شرکت هواپیمایی از طریق ایمیل به سه مسافر خود اعلام کرد که این شرکت از پذیرش و حمل آنها سر باز زده و هیچ پولی نیز به آنها باز نخواهد گرداند،‌ حرکتی که در راستای فشار رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ورود فعالان است.

یکی از این فعالان که یک پرستار بازنشسته است می‌گوید هرگز تصورش را نیز نمی‌کرده که اسرائیل بتواند افراد دارای پاسپورت بریتانیایی را که از فرودگاه‌های بریتانیا عازم دیگر کشورها می شوند،‌ متوقف سازد. 

حرکت این شرکت ارزان قیمت در پی اقدام شرکت آلمانی "لوفتانزا" بوده است که بلیط ده‌ها نفر از فعالان طرفدار فلسطین را به این بهانه که اسرائیل از آن چنین درخواستی داشته است در روز پنجشنبه لغو کرد.

Jet2 در ایمیل خود به سه زن فعال و طرفدار حقوق فلسطینیان نوشته بود که مجبور شده تا اطلاعاتی از قبیل نام مسافران،‌تاریخ تولد،‌شماره گذرنامه و ملیت مسافرانش را در اختیار مقامات اسرائیلی قرار دهد و پس از دریافت این اطلاعات اسرائیل به آنها اعلام کرده که اجازه سوار کردن این سه زن را ندارد.

اسرائیل لیستی از اسامی فعالان در زمینه صلح را در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار داده و به آنها اعلام کرده در صورتی که هر یک از شرکت‌ها این افراد را وارد تل آویو کنند، هزینه بازگشت آنها به عهده خود شرکت‌ها خواهد بود.

گاردین گزارش می‌دهد "مزین قمشیه" استاد دانشگاه و یکی از برنامه‌ریزهای خوشامدگویی به فعالانی که قصد حضور در برنامه فلسطین را داشتند این اقدام اسرائیل را جنون آمیز و عصبی نامیده است و معتقد است اسرائیل با این کار نشان داد که نمی‌خواهد جهان از آنچه در فلسطین می گذرد آگاه باشد.

کد خبر 166123
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز