همشهری آنلاین: کوفی عنان با تاکید براینکه دولت سوریه باید به تمام تعهدات خود پایبند باشد و افزایش خشونت‌ها در این کشور غیر قابل قبول است به دولت و مخالفان برای توقف خشونت‌ها تا ساعت 6 صبح پنجشنبه 24 فروردین فرصت داد.

کوفی عنان

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کوفی عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه امروز (یکشنبه 20فروردین) در سخنانی عنوان داشت: افزایش خشونتها در سوریه غیر قابل قبول است و این مساله باعث می‌شود تا تضمین‌های ارائه شده به این کشور نقض شود.

 وی در ادامه افزود: ما از دولت سوریه و مخالفان این کشور می‌‌خواهیم تمام اقدامات خشونت آمیز خود را در ساعت 6 به وقت دمشق در روز پنجشنبه مصادف با 12 آوریل برای اجرای طرح صلح ارائه شده متوقف کنند.

 عنان همچنین عنوان داشت: با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل اعطا شده به دولت سوریه می‌گویم که باید به تعهدات خود پایبند باشد.

 وزارت خارجه سوریه اخیرا اعلام کرده بود که تا زمانی که مخالفان این کشور به صورت مکتوب تضمین‌هایی را به دولت سوریه ارائه ندهند نیروهای سوری تجهیزات خود را از شهرهای این کشور خارج نخواهند کرد.

 عنان همچنین عنوان داشت: به صورت مستمر با دولت سوریه در تماس هستم و از تمام کشورهای صاحب نفوذ می‌خواهد تا برای توقف خشونت‌ها وآغاز مذاکرات تلاش کنند.

کد خبر 165389
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز