همشهری آنلاین: رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه با رقابت 622 هزار داوطلب از 21 اردیبهشت ماه، از آغاز توزیع اینترنتی کارت داوطلبان از 17 اردیبهشت خبر داد.

آزمون

دکتر عبدالله سجادی جاغرق در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از 16 فروردین ماه قرنطینه سوالات شروع شده است، اظهار کرد: قرنطینه آزمون کارشناسی ارشد 37 روز دیگر نیز ادامه دارد.


وی با بیان اینکه تنوع دفترچه‌های امسال به 130 دفترچه کاهش یافته است تصریح کرد: میزان تنوع دفترچه‌های آزمون کارشناسی ارشد سال گذشته حدود 339 دفترچه بود.

سجادی با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد طی روزهای 21 تا 23 اردیبهشت ماه در شش نوبت از افزایش 31 درصدی رشته‌ -محل‌های این دوره از آزمون خبر داد و افزود: ظرفیت پذیرش داوطلب متناسب با رشد رشته-محل‌ها افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار نمرات داوطلبان در چند گرایش مختلف محاسبه می‌شود، اظهار کرد: بیش از 60 درصد رشته‌های آزمون دارای گرایش‌های مختلف هستند البته امسال به احتمال زیاد گزینش داوطلبان در گرایش‌های مختلف توسط دانشگاه انجام می‌شود ولی برای سال آینده در نظر داریم که داوطلبان امکان انتخاب گرایش‌های مختلف را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعداد سوالات هر درس 20 سوال است اظهار کرد: زمان پاسخگویی به سوالات در این دوره از آزمون تفاوتی با سال گذشته ندارد.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از سال آینده داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه بدون توجه به رشته /شهر انتخابی خود می توانند در نزدیکترین حوزه به محل زندگی شان در آزمون شرکت کنند.

سجادی در خاتمه از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد در نیمه دوم شهریور ماه خبر داد.  

کد خبر 165156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز