جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: در ادامه انشقاق‌ها میان مخالفان سوریه، این بار کردها از شورای ملی مخالفان سوریه خارج شدند و راه را برای شکاف بیشتر در این شورا فراهم آوردند.

سوریه

به گزارش سایت آنتی‌وار، کردهای عضو شورای ملی مخالفان سوریه روز گذشته به‌صورت رسمی خروج کامل خود از این شورا را اعلام کردند.عبدالباقی یوسف بارزترین عضو کرد شورای ملی مخالفان سوریه دیروز با متهم‌کردن این شورا به نادیده گرفتن حقوق اقلیت کرد سوریه، تأکید کرد که شورای ملی مخالفان سوریه به وعده خود در به رسمیت شناختن اقلیت کرد و حقوق آن عمل نکرد و این شورا تحت‌تأثیر سیاست‌های ترکیه فعالیت می‌کند و در نتیجه همین سیاست‌ها هم می‌کوشد تا حقوق کردها را نادیده بگیرد.

انشقاق 24 عضو کرد از شورای ملی مخالفان سوریه در حالی صورت می‌پذیرد که پیش از این هم 3 نفر از شخصیت‌های برجسته این شورا و در صدر آنها، هیثم المالح و کمال اللبوانی به‌علت غیردمکراتیک بودن و آشوب زده بودن این شورا، از آن خارج شده بودند.اما در عرصه بین‌المللی و همزمان با تصویب بیانیه‌ای درباره ضرورت پایبندی به تاریخ تعیین شده برای برقراری آتش‌بس در سوریه، فرستاده مشترک عربی بین‌المللی به سوریه اعلام کرد که ارتش این کشور عقب‌نشینی خود از 3شهر را آغاز کرده است.

به نوشته روزنامه لبنانی السفیر، کوفی عنان با اشاره به عقب‌نشینی محدود ارتش از 3 شهر زبدانی، ادلب و درعا، تأکید کرد که همچنان منتظر اطلاعات بیشتری در این‌باره است.قرار است از ساعت 6 بامداد 24فروردین جاری آتش‌بس میان ارتش سوریه و مخالفان در کشور برقرار شود. سوریه تأکید کرده که این عقب‌نشینی تنها به شهرهای آرام محدود بوده و هرگز خطای عقب‌نشینی از شهرها در زمان حضور هیأت ناظران عرب در این کشور را تکرار نخواهد کرد.

در همین حال، بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل با اعلام اینکه کشورش خواهان تعهد کتبی مخالفان برای عدم‌سوءاستفاده از عقب‌نشینی ارتش سوریه است، تأکید کرد که عنان هیچ ضمانتی از مخالفان دراین باره دریافت نکرده است.

کد خبر 165075
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز