شنبه ۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: حمله نیرو‌های نظامی یمن به مخالفان و مقاومت آنان ابعداد تازه‌ای به نبرد داده و گستره این رویارویی را وسیع‌تر کرده است.

به گزارش خبرگزاری‌های عربی همزمان با ورود جنگده‌‌ها و بمب‌افکن‌ها به عرصه نبرد، مخالفان نیز روز جمعه یک بالگرد نظامی را هدف قراردادند.

مخالفان یک بالگرد ارتش یمن را ساقط کردند .

در همین حال خبرگزاری فارس اعلام کرد رزمندگان شیعه یمنی، یک فروند بالگرد نظامی ارتش یمن را که در حملات دولت به مناطق شیعه‌نشین به کار گرفته شده بود سرنگون کردند.
  
 روزنامه القدس‌العربی امروز شنبه 5 اسفند اعلام کرد: با ورود جنگنده‌بمب‌افکن‌های میگ و بالگردهای موشک‌انداز به دایره حملات نیروی هوایی ارتش یمن به مناطق شیعه‌نشین شمال این کشور، آمار قربانیان افزایش یافت.
  
 هواپیماهای میگ ارتش یمن قادر به حمل بیش از چهار تن مواد منفجره‌اند. این جنگنده‌ها همچمین مجهز به توپ‌های 30 میلی‌متری و 17 نوع موشک هوا به زمین با قدرت‌های تخریب متفاوت هستند.

از سوی دیگربه گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه یمنی "الوسط"، به‌رغم تکذیب مقامات یمنی، بقایای این بالگرد در منطقه "برکان" از توابع حرف‌سفیان بر زمین مانده و تعدادی از مقامات پارلمانی و نمایندگان قبایل یمنی از محل سرنگونی این بالگرد بازدید کردند.

شاهدان عینی با تأیید این خبر اعلام کردند: خلبان این بالگرد از این حادثه جان سالم به در برده و گریخته است.

این افراد در توضیح این خبر تصریح کردند: دو تن از رزمندگان شیعه با پنهان‌شدن در لابلای شاخه‌های یک درخت بلند، موفق شدند با مسلسل، این بالگرد را به رگبار ببندند که این عملیات منجر به سقوط بالگرد شد.

این در حالی است که برخی مسؤولان یمنی، کشورهای خارجی را متهم به حمایت تسلیحاتی از شیعیان یمن کرده و مدعی شده بودند که تسلیحات مورد استفاده رزمندگان شیعه یمن، مشابه تسلیحات حزب‌الله لبنان در جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی است.

الوسط همچنین گزارش داد: نیروهای شیعه، پنج‌شنبه گذشته با کمین بر سر راه تیپ 103 ارتش استان مأرب، یکی از پل‌های مسیر حرف‌سفیان به صعده را که نظامیان یمنی از آن برای نقل و انتقال نیرو و تسلیحات استفاده می‌کردند منهدم کردند که بر اثر این عملیات 40 نظامی از جمله تعدادی از فرماندهان ارتش یمن کشته شدند.

در هیمن حال  یک منبع نزدیک به "سید عبدالملک طباطبایی حوثی" فرمانده رزمندگان شیعه یمن گفت: اکنون سرتاسر استان صعده، صحنه جنگ و خون‌ریزی است اما استان‌های دیگر هم قابلیت شعله‌ور شدن در آتش این جنگ را دارند.

کد خبر 16487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز