مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحقیقات جدید نشان می‌دهد، انسان، هر ساعت، بیش از 37 میلیون باکتری را وارد هوا می‌کند

باکتری

به گزارش ایسنا، تیم تحقیقاتی دانشگاه ییل آمریکا به سرپرستی پروفسور جردن پکیا، استادیار مهندسی محیط زیست، با اندازه گیری باکتری‌های موجود در یک اتاق خالی و نیز پس از ورود انسان به آن فضا، ثابت کردند که انسان در هر ساعت بطور میانگین 37 میلیون باکتری را وارد هوا می‌کند و گرد و غبار روی زمین اصلی‌ترین منبع باکتری‌هایی است که انسان تنفس می‌کند.

به گفته این محققان، حدود 18 درصد از باکتری‌های کشف شده جزء گروه باکتری‌های موجود در پوست انسان موسوم به باکتری‌های اسیدبوتیریک هستند.

این تیم تحقیقاتی، همچنین نمونه هوای کلاس‌های درس در طبقه همکف را در دو بازه زمانی چهار روزه مورد بررسی و اندازه گیری قرار دادند. در این زمان تمامی درب و پنجره‌ها بسته بودند تا از ورود آلودگی‌های خارجی به داخل ساختمان جلوگیری شود.

در بازه زمانی نخست، اتاق‌ها بطور مداوم خالی بودند و در بازه زمانی دوم سه کلاس مورد استفاده قرار گرفتند. تیم تحقیقاتی بطور همزمان، وضعیت هوا در بیرون ساختمان را نیز مورد برسی قرار دادند. نتایج این پژوهش نشان داد غلظت ذرات قارچی و باکتریایی در زمان حضور انسان در اتاق‌ها، بطور چشمگیری افزایش یافته و هر انسان بطور متوسط 31 میلی‌گرم از مواد میکروبی را، هر ساعت وارد هوا می‌کند.

کد خبر 164857
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز