گروه شهری: با پایان حفاری تونل نیایش در واپسین روزهای سال گذشته، عملیات اجرایی برای تکمیل پایه‌های بزرگراه طبقاتی صدر همزمان با تردد خودروها ادامه دارد.

بزرگراه صدر

به گزارش خبرنگار همشهری، بیش از 10 پایه بزرگراه صدر نصب شده است و عملیات برای نصب دیگر پایه‌های پل طبقاتی صدر همچنان ادامه دارد. همچنین تقاطع قیطریه در بزرگراه صدر برای احداث رمپ و لوپ‌های بزرگراه طبقاتی در دست ساخت است.
در همین رابطه چندی پیش رئیس سازمان بازرسی کل کشور به همراه جمعی از مدیران ارشد این سازمان نیز پس از پایان حفاری تونل نیایش از این پروژه بازدید کرد.حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مصطفی پورمحمدی در این بازدید دستاوردهای حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران را ارزنده و قابل‌تقدیر دانست.


رئیس سازمان بازرسی کل‌کشور در بازدیدی که به همراه سید مازیارحسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از پروژه تونل‌نیایش به‌عمل ‌آورد اظهارداشت: واقعیت آن است که مباحث و مقولات مربوط به شهر‌تهران بسیار پیچیده و درهم‌تنیده بوده و با این معادله چند مجهولی نمی‌توان به‌صورت مجرد و منفک‌ از سایر مسائل برخوردکرد. موضوعات انباشته‌شده از گذشته و مشکلات غیرمتعارف باعث‌شده تا برنامه‌ریزی صورت‌گرفته برای سامان‌بخشیدن به وضع‌زندگی در شهر‌تهران فوق ‌برنامه‌ریزی‌های عادی و جاری باشد و به این مسئله باید ناهماهنگی‌های ساختاری در توسعه‌شهری که از گذشته تاکنون وجودداشته است را اضافه‌کرد. ضمن‌اینکه انتظارات، توقعات، فرهنگ‌ها و سبک‌ و‌ سیاق زندگی افراد متفاوت‌ بوده و اینها همه بر پیچیدگی‌های مباحث‌شهری می‌افزاید.


به گفته وی نمی‌توان فعالیت‌های صورت‌گرفته در تهران را به‌شکل ‌متعارف محاسبه و ارزشگذاری‌ کرد و یا به آن نمره‌داد. اما از طرفی نیز نمی‌توان منکر تحولات بسیار زیاد و تلاش‌های گسترده‌ای که در پایتخت صورت‌می‌گیرد شد. خصوصاً در حوزه مباحث‌عمرانی که ساخت‌و‌ساز معابر و ابنیه حمل‌و‌نقلی مربوط به این حوزه می‌شود.


حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین پورمحمدی در ادامه صحبت‌های خود گفت: فارغ از مباحث انباشته‌شده از گذشته، موضوعات‌جدیدی ازجمله حجم‌انبوه خودروهایی که سالانه وارد ناوگان حمل‌و‌نقل شهری می‌شوند را نیز باید درنظر گرفت که این امر شرایط را بسیار سخت‌کرده و آزردگی‌های زیست‌محیطی را باعث شده ‌است. اما همانطور که پیش‌تر عنوان‌کردم، از آنجایی که حجم خدمات شهرداری تهران بسیار بالا و قابل‌توجه بوده است، با وجود تحمیل سالانه چند صدهزار وسیله ‌نقلیه به معابر‌شهری، ترافیک سخت‌تر از گذشته ‌نیست و این خود دستاورد بزرگی به‌حساب‌ می‌آید. گرچه تا رسیدن به سطح‌ مطلوب فاصله‌ داریم و انتظاراتمان بسیار بیشتر است اما همین‌که شرایط پیچیده‌تر نشده، جای تقدیر دارد.


رئیس سازمان‌بازرسی کل‌کشور با اشاره به ساخت‌و‌سازهای عمرانی صورت‌گرفته در سطح شهر تهران طی‌ سال‌های‌گذشته، افزود: امروز کارهای بسیار ارزنده‌ای در مقولاتی چون پل‌سازی، تونل‌سازی، ساخت‌بزرگراه و مواردی از این قبیل صورت‌گرفته که با ارزیابی آنها از دیدگاه‌های مختلف، می‌توان امتیازات فوق‌العاده‌ای به این موفقیت‌ها و دستاوردهای ارزنده داد. شهرداری تهران در‌مبحث رفع دغدغه‌های حمل‌ونقلی شهروندان پایتخت که یکی‌از موضوعات‌اصلی زندگی در کلانشهرها محسوب ‌می‌شود، تلاش‌های درخور ‌توجه و شایسته‌ای داشته و این نشان‌ از اهمیتی‌ است که مدیریت‌شهری برای مقوله فوق‌الذکر قائل است.


حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین پورمحمدی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: انگیزه، همت، علاقه، پشتکار و دلسوزی دست‌اندرکاران مسائل‌شهری حکایت از آن دارد که قصد خدمت درمیان است و البته اراده مثبتی که پشت این تلاش‌ها وجود دارد، فراتر از انگیزه‌های یک مدیریت متعارف‌شهری است. ساکنین تهران نیز کارهای زیاد انجام‌شده در سطح شهر را حس‌می‌کنند و ماهم به‌عنوان ناظرین‌کلی، این مطلب را شاهد بوده و امیدواریم تلاش و انگیزه موجود با همین قوت ادامه پیداکند.
خوشبختانه با وجود محدودبودن منابع، کارها به‌خوبی در پایتخت پیش‌می‌رود و انگیزه موجود نزد مسئولان مربوطه باعث‌شده، ابتکارات و خلاقیت‌ها باعث کاهش‌هزینه‌ها، افزایش راندمان و بهره‌وری و البته صرفه‌جویی شود که این خود امری ارزنده و قابل‌تقدیر است.

کد خبر 164800
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز