مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

گروه شهری: بزرگراه شهید خرازی بزرگراهی در امتداد غربی بزرگراه شهید همت است که با بهره‌برداری از آن تا پایان بهار امسال مبدا جدیدی برای پهنه غربی پایتخت ایجاد خواهد شد.

به گزارش شهرنوشت، بزرگراه شهید خرازی از امتداد غربی بزرگراه شهید همت آغاز‌ می‌شود و پس ‌از پیمودن مسیری در‌حدود 14کیلومتر، در نقطه‌ای قبل ‌از پادگان شهید ناصر‌محمدی از‌طریق یک تقاطع غیر‌همسطح و مسیری 3کیلومتری، به محورهای جنوبی خود می‌رسد. با اتصال این بزرگراه به محورهای بزرگراهی مهمی چون بزرگراه شهید حکیم، آزادراه تهران-کرج، جاده مخصوص کرج و بزرگراه فتح گام‌های مؤثری درجهت تکمیل رینگ خارجی بزرگراهی برداشته خواهد شد. هم‌اکنون احداث این بزرگراه مراحل نهایی خود را طی می‌کند و به گفته مدیرعامل سازمان فنی و عمران شهر تهران در بهار امسال تکمیل خواهد شد.

منصور درویشی با بیان اینکه افتتاح این بزرگراه به‌طور کامل در بهار سال‌جاری، عیدی مدیریت شهری به شهروندان تهرانی است می‌گوید: بخش غربی بزرگراه همت نیز با تکمیل این بزرگراه تکمیل خواهد شد. احداث پروژه بزرگراه شهید خرازی تا قبل از پادگان شهید ناصر محمدی و در‌واقع بعد از محدوده بلوار اردستانی در دستور کار شهرداری تهران است و به گفته مسئولان شهری تا زمانی که ادامه آن به سمت کرج توسط وزارت راه، مسکن و شهر‌سازی‌ احداث نشود کارکرد ترافیکی آن به‌طور کامل مشخص نخواهد شد.

با بهره‌برداری از بزرگراه شهید خرازی علاوه بر اینکه رینگ‌خارجی بزرگراهی در محدوده غربی شهر تهران تکمیل می‌شود دسترسی به شهرک‌های مسکونی محدوده منطقه 22 نیز آسان خواهد شد. همچنین بهره‌برداری از این بزرگراه به‌دلیل ارتباط با‌محور آزادراه تهران-کرج از‌طریق بلوار پژوهش، خیابان اردستانی و محوری در محدوده ورد‌آورد، بار‌ترافیکی آزادراه تهران-کرج را به‌ویژه در ساعت‌های اوج ترافیک به‌نحو چشمگیری کاهش خواهد داد.بی‌شک افتتاح بزرگراه شهید خرازی در بهار امسال از مشکلات ترافیکی مبادی غربی شهر تهران خواهد کاست.

کد خبر 165242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز