مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: همایش بین‌المللی معماری و توریسم با هدف، نشان دادن راه حل‌های جایگزین برای استفاده از صنعت توریسم برگزار می‌شود.

همایش

آبادگران افق رایا یک ارگان و نهاد غیردولتی است که کارخود را رسمأ درسال2011 باهدف برنامه ریزی وسیاست گذاری درزمینه‌های مختلف شهرسازی ومعماری باکمک گرفتن ازدانش متخصصان ایرانی شروع کرده است. دفتر مرکزی این مجموعه درشهر مقدس مشهد است.

رایا به عنوان یکی از پایگاه‌های ارتباطی در حوزه‌های مختلف علمی وتحقیقاتی دربین دانشجویان معماری وشهرسازی کشورهای آسیایی شناخته شده است وبه همین منظوردرپی برگزاری روزجهانی معماری وشهرسازی دراین کشورها است.

این ارگان در نظردارد، اولین همایش بین المللی معماری و توریسم با موضوع راهکارهای مناسب برای توسعه شهرها را در رابطه با  نقش کلیدی معماری در صنعت توریسم برگزار کند.

در متن این دعوتنامه آمده است؛ از آنجایی که فرهنگ غنی و قدیمی ایران با معماری‌ برگرفته از محیط و فرهنگ هرروزه مردمانش عجین شده است، بر آن شدیم تا با بررسی و استفاده از دانش و تجربه کشورهای چون؛ ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان که در این زمینه نقشی کلیدی دارند به رویکردهای متفاوتی که در بحران های اقتصادی امروزی مناسب باشد، برسیم.

 رویکرد‌هایی که  منجر به ایجاد و توسعه صنعت گردشگری در کشور شده و از لحاظ اقتصادی و فرهنگی سودمند باشند. همچنین با بیان این راهکارها سطح دانش متخصصان را درباره صنعت توریسم و بومی‌گری و همچنین سمبولیک کردن شهرها افزایش دهیم.

همایش

 

هدف اصلی این همایش نشان دادن راه حل‌های جایگزین برای استفاده از صنعت توریسم است. این همایش بین المللی دو روزه در تاریخ سوم و چهارم خرداد ماه 1391 خواهد بود.

در این همایش به بررسی مسائلی مختلفی چون:

  • چگونه معماری می‌تواند به طور همزمان در بازسازی و رونق یک شهر اثر داشته باشد؟
  • راهکارهای جایگزین فرهنگی/ اجتماعی در بکارگیری مناسب معماری در صنعت گردشگری چیست؟
  • و یا اینکه تا چه حد، برخی از پروژه های توریستی توانسته‌اند به ارتقای فرهنگ بومی یک منطقه بپردازند؟

خواهند پرداخت. با توجه به پتانسیل‌های شهر مشهد این شهر مقدس،برای میزبانی و برگزاری همایش انتخاب شده است. این شهراز نظر، زمینه‌های معماری و گردشگری بستر مناسبی برای برگزاری این گونه همایش‌های می‌باشد.

علاقمندان، متخصصان و دانشجویان می‌توانند برای شرکت در این همایش و دریافت سایر اطلاعات مربوط به همایش مانند؛ لیست سخنرانان مدعو به همراه پیشینه فعالیتشان، چهارچوب برنامه و...به وب سایت این ارگان " آبادگران افق رایا " مراجعه نمایید.

مهلت ثبت نام حداکثر تا تاریخ 25/2/91 است.

کد خبر 164730
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز