مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر انجمن نجوم اهواز از مقارنه 3 جرم آسمانی ماه، سیاره مریخ و ستاره قلب الاسد خبر داد و گفت: در شامگاه امشب، 15 فروردین پس از غروب خورشید این 3 جرم آسمانی به نزدیک‌ترین فاصله خود با یکدیگر می‌رسند

وضعیت مقارنه ماه، سیاره مریخ و ستاره قلب الاسد در شامگاه 15 فروردین

به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو جعفری زاده با بیان اینکه مقارنه ماه، قلب شیر و سیاره مریخ در شامگاه امشب سه شنبه 15 فروردین رخ می‌دهد، افزود: در این پدیده ماه در کنار ستاره قلب شیر ( Regulus ) و سیاره مریخ جای دارد.

دبیر انجمن نجوم اهواز "قلب الاسد" را از نورانی‌ترین ستاره‌های صورت فلکی شیر معرفی کرد و اظهار داشت: بهرام یا مریخ چهارمین سیاره در سامانه خورشیدی است. روزهای سیاره مریخ 24 ساعت و 37 دقیقه طول می‌کشد و از آنجا که محور سیاره بهرام همانند زمین 24 درجه کج است از این رو در این سیاره نیز فصل‌های سال وجود دارند اما هر سال بهرامی تقریبا 2 برابر سال زمینی یعنی 678 روز به‌درازا می‌کشد.

وی با اشاره به مقارنه ماه، ستاره قلب الاسد و سیاره مریخ، خاطر نشان کرد: در این همنشینی فاز ماه (درصد بخش درخشان ماه) 86.5 درصد و درخشندگی سیاره مریخ منهای 0.7 است.

جعفری زاده با تاکید بر اینکه مقارنه این سه جرم آسمانی پس از غروب خورشید رخ می‌دهد، یادآور شد: برای رصد این رویداد می‌توان تا زمان غروب خورشید منتظر ماند. رصدگران 45 دقیقه پس از غروب خورشید نگاهی به بالای افق شرقی بیندازند تا همنشینی این 3 جسم آسمانی را ببینید.

کد خبر 164687
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز