همشهری‌آنلاین: رئیس قوه قضاییه با اظهار گله‌مندی از برخی که توقع برخورد عاطفی از نظام قضایی نسبت به برخی نزدیکان و یا وابستگان خود را دارند تاکید کرد: برخورد دستگاه قضایی باید در چارچوب قانون حرکت کند و عدالت این است که قانون برای همه افراد و آحاد جامعه به صورت یکسان اجراشود.

آیت‌الله آملی لاریجانی در اولین جلسه مسئولان عالی قضایی در سال 1391 اظهار امیدواری کرد سال جدید سالی پربرکت و همراه با عزت و صلابت و اقتدار برای کشور باشد. مهمترین اظهارات رئیس دستگاه قضا در زیر آمده است:

  • نحوه رسیدگی به پرونده فساد کلان مالی یکی از مهمترین اقدامات دستگاه قضایی در سال گذشته است. بسیاری از افراد و برخی از بوق‌های تبلیغاتی غربی اینگونه تبلیغ می‌کردند که کشورمان تاب تحمل برخورد با این مفاسد را ندارد و دستگاه قضایی از کنار این قضیه رد خواهد شد که نشان داده شد که نظام ما دارای چنان اقتداری است که می‌تواند با درایت و قدرت به این پرونده رسیدگی کرده و اجازه ارتکاب مجدد چنین فسادهایی را نخواهد داد.
  • در اثر برخورد قاطعانه با برخی از جرایم خشن و شرارت‌ها ارتکاب این جرایم برحسب آمارها تا 80 درصد کاهش یافته است.
  • قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با جرایم سازمان‌یافته و برخی از جرایم مربوط به سلب امنیت اجتماعی در سال جدید ادامه یابد و مراجع انتظامی و ضابطین نیز بر تلاش‌های خود در این جهت بیفزایند.
  • افعال و رفتار همه مسئولان باید در چارچوب قانون باشد و هرگز از دستگاه قضایی توقع ایجاد حاشیه امنیتی برای برخی افراد خاص را نداشته باشند.
  • اظهار گله‌مندی از برخی که توقع برخورد عاطفی از نظام قضایی نسبت به برخی نزدیکان و یا وابستگان خود را دارند؛ برخورد دستگاه قضایی باید در چارچوب قانون حرکت کند و عدالت این است که قانون برای همه افراد و آحاد جامعه به صورت یکسان اجرا شود.
  • توقعمان از آحاد مردم و همه مسئولان این است که در چارچوب قانون حرکت کنند و از دستگاه قضایی توقعی جز اجرای قانون را نداشته باشند، چون بسیاری از گفتارهای توهین‌آمیز و نسبت‌های خلاف واقع، جرم بوده و در قانون برای آن مجازات درنظر گرفته شده است.
  • برخی با رانت‌های دولتی مانع سرمایه‌گذاری‌های سالم در کشور می‌شوند که نمونه بارز آن را در پرونده فساد اقتصادی اخیر دیدیم و یا گاهی اوقات هم در دستگاه اجرایی برای سرمایه‌گذاری صحیح سنگ‌اندازی می‌شود و برخی با استفاده از رانت‌ها در این زمینه پیشی می‌گیرند و در یک جاهایی خط مقدم استفاده از امکانات دولتی هستند، در حالی که سازمان بازرسی باید با برنامه‌ریزی و نظارت زمینه‌های حذف استفاده از رانت‌های دولتی، زمینه لازم برای سرمایه‌گذاران واقعی را ایجاد کند.
کد خبر 164253
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز