همشهری آنلاین: رئیس شرکت روس اتم گفت راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر از موفقیت‌های روسیه در سال 2011 محسوب می‌شود که ظرفیت تولید برق آن به زودی به بالاترین توان خود می رسد

bushehr

سرگئی کرینکو در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر در مسکو با ابراز رضایت از همکاری با ایران در ساخت نیروگاه اتمی بوشهر افزود: از این همکاری ایران سپاسگزاری می‌کنم.

وی گفت: ساخت رآکتور آبی کالینینگراد، رآکتور آزمایش نوترونی چین و نیروگاه اتمی بوشهر در ایران مهمترین کارنامه روس اتم در سال گذشته میلادی است.

رئیس شرکت روس اتم با تاکید بر اینکه روند کار فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر طبق برنامه پیش می‌رود گفت : برای روسیه و همکاران ایرانی مسایل ایمنی در راه اندازی نیروگاه بوشهر اولویت دارد و این روال همواره در ساخت نیروگاههای اتمی رعایت می شود .

کرینکو با بیان اینکه در مراحل افزایش ظرفیت نیروگاه بوشهر هیچ گونه مشکلی وجود ندارد گفت میزان تولید برق این نیروگاه بر اساس جدول زمان بندی است و به زودی به ظرفیت 100 درصدی تولید برق خواهد رسید.

رئیس شرکت روس اتم همچنین از آمادگی روسیه برای مشارکت در طرح های جدید در ایران خبر داد و گفت در صورت دریافت پیشنهاد های جدید از طرف ایران ، آنها را بررسی خواهیم کرد اما تاکنون پیشنهاد جدیدی از طرف ایران به این شرکت ارائه نشده است

کد خبر 164068
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز