گروه ادب و هنر: مراسم اختتامیه اولین همایش هنر مقاومت با معرفی برگزیدگان در تالار هلال احمر یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این همایش در بخش بازیگری پسران، مجید حلوایی، جابر رمضانی و علیرضا عباسی بازیگران نمایش تولد یک نمایشنامه از قم و در بخش دختران شیدا زارع برای ایفای نقش در نمایش «روز موعود» از تبریز برگزیده شدند.

در بخش بهترین نمایش، تولید یک نمایشنامه، اول شد و بدون جنگ از تبریز و اصلاح خونین از اصفهان به طور مشترک دوم شدند و جایزه سوم به مکاشفه یوحنا از کرمان رسید.

برگزیدگان این بخش جوایز خود را از دست محمدعلی کشاورز، داوود رشیدی، ایرج راد، حمید مظفری و معاون امور هنری وزارت ارشاد دریافت کردند.

در بخش هنرهای تجسمی در رشته‌های نقاشی صادق منیری اول شد و نجمه بربند و آتنا رستگار به طور مشترک دوم شدند و مژگان ماجدین جایزه سوم را گرفت، همچنین از شهریار پورند تقدیر شد.

در رشته تصویرسازی ریحانه علیزاده ربیعی برگزیده شد و نگار دهقان حسین آبادی مورد تقدیر قرار گرفت.

جواد انصاری، فرزین راه‌نشین و منیژه میرمحمدی در رشته عکاسی مورد تقدیر قرار گرفتند و در رشته کاریکاتور از احسان کرد بهمنی قدردانی شد.

جایزه اول رشته پوستر را رحمان پور وطن و حسین صبور به طور مشترک گرفتند و زهرا احمد‌زاده و پیمان بخشی به طور مشترک دوم شدند و جایزه سوم به عبدالرضا محفوظی نژاد رسید.

همچنین تندیس همایش هنر مقاومت به احمد حمدان؛‌ مسئول اطلاع‌رسانی و تبلیغات حماس در تهران و صدوقی، امام جمعه یزد اهدا شد.

در مراسم اختتامیه هنر انقلاب، همچنین محمود شالویی مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری با تاکید بر رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت‌های فاخر و ارزشی، موضوع مقاومت را از مهمترین موضوعاتی خواند که در عرصه هنر می‌توان به آن پرداخت و ظرفیت هنر مقاومت را افزایش داد.

در مراسم یاد شده امام جمعه یزد و مسئول اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی حماس در تهران نیز درباره مقاومت سخنرانی کردند. اجرای نمایش گروه لبنان و نمایش‌هایی از هنرستان‌های هنرهای زیبا و سرود گروه آباده از دیگر برنامه‌های اختتامیه همایش بود.

کد خبر 16406

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز