همشهری‌آنلاین: رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی کشور اعلام کرد: در مدت اجرای طرح ویژه نوروزی تعزیرات حکومتی از 122 هزار واحد صنفی بازرسی شده که منجر به تشکیل 24 هزار پرونده تخلفاتی شده است.

محمد حسن سرابیان با اعلام اینکه از آغاز تشدید گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی با همکاری سازمان‌ها و نهادهای نظارتی (از ابتدای بهمن ماه تاکنون) از بیش از 122 هزار واحد صنفی و تولیدی و خدماتی بازرسی شده است گفت: تا کنون 24 هزار پرونده تخلفاتی برای اصناف متخلف تشکیل شده که بیشترین تخلفات گران فروشی بوده است.

وی افزود: همچنین بر اساس آخرین احکام صادره در شعبات تعزیرات حکومتی صنوف متخلف در مجموع به بیش از 10 میلیارد تومان جریمه در حق دولت محکوم شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در مورد افزایش قیمت برخی از خودروهای داخلی در چند ماه گذشته گفت: بر اساس قانون، سازمان حمایت از مصرف کنندگان می تواند تخلفات خودروسازها را به سازمان تعزیرات گزارش دهد تا با متخلفان برخورد قانونی شود و اگر پرونده گرانفروشی خودروسازها به تعزیرات ارجاع شود در کوتاهترین زمان رسیدگی می‌شود.

همچنین شهروندانی که در ماه‌های پایانی سال خودروهای خود را گرانتر خریداری کرده‌اند می‌توانند شکایت خود را کتبا به ادارات کل تعزیرات حکومتی در سراسر کشور ارائه کنند.

سرابیان گفت: اگر تخلف خودروسازها مبنی بر گران فروشی محرز شود مبلغ تخلف با حکم تعزیرات و بر اساس قانون به شاکیان برگردانده می‌شود.

به گزارش مهر، این طرح تا 15 فروردین ماه ادامه دارد و گشت‌های تعزیرات در سراسر کشور با متخلفان برخورد می‌کنند.

کد خبر 163946
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز